Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

W Australijskich testach zderzeniowych pick-up Isuzu wybadł bardzo dobrze. 5 gwiazdek dla takiego segmentu to naprawdę doskonały wyniki, więc serdecznie gratulujemy!

 

 

Auta poddaje się laboratoryjnym testom zderzeniowym, czołowym, bocznym, ze słupem, z pieszym, symuluje się wywrócenie samochodu, w niektórych krajach dodaje się zderzenia z mniej typowymi przeszkodami - np. w łosiem w Szwecji i ze słoniem w Afryce. Podczas testu rejestrowany jest obraz wideo (1000 kl/s) oraz sygnały z czujników umieszczonych na pokładzie samochodu oraz zamontowanych w manekinach. Dane te są szczegółowo analizowane.

 

Od 1993 roku ANCAP opublikowało wyniki zderzeniowych testów ponad 400 modeli samochodów. Liczba przydzielonych gwiazdek określa poziom bezpieczeństwa - im więcej, tym lepiej, skala kończy się na pięciu.

 

Ocenie poddawane są różne elementy - np. ochrona głowy, nóg i klatki piersiowej kierowcy i pasażera, brane są pod uwagę najczęstsze urazy mające miejsce podczas wypadków, zderzeń różnego typu. By zdobyć pięć gwiazdek samochód musi spełnić najwyższe międzynarodowe standardy bezpieczeństwa we wszystkich kategoriach.

 

 

Australijskim testom został poddany pickup D-max w wersji 4x4 z podwójną kabiną, wyposażony standardowo w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, wzmocnienia boczne w drzwiach, ABS (zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania), system EBD (który znacznie skraca drogę hamowania dzięki regulacji siły hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół) i ESC (stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu).

 

Najlepsze noty D-max dostał za bezpieczeństwo podczas zderzenia bocznego (4 punkty na 4 możliwe) oraz zderzenia ze słupem. Test polega na tym, że w bok stojącego w miejscu samochód uderza wózek rozpędzony do prędkości 50 km/h. Uderza w drzwi kierowcy na wysokości bioder i pasażera siedzącego na tylnym siedzeniu. W przypadku zderzenia ze słupem - auto przemieszcza się z prędkością 29 km/h na wózku i uderza bokiem w sztywny, wąski słup. D-max, który posiada kurtynowe poduszki powierzne dostał maksymalną liczbę punktów. Pickup został również bardzo dobrze oceniony podczas zderzenia czołowego, gdzie rozpędzony do 64 km/h samochód uderza w deformowalną barierę.

 

Więcej z kategorii Bezpieczeństwo

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole