Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Na dwa i pół miesiąca przed pierwszym wyścigiem nowego sezonu DTM, zakończyła się zimowa przerwa. W tym tygodniu, w hiszpańskim Monteblanco, Mattias Ekström i Jamie Green odbędą ważną sesję testową w Audi RS 5 DTM.

 

 

Liczba dni testowych w DTM jest bardzo ograniczona i przed rozpoczęciem sezonu na torze w Hockenheim, które zaplanowano na 7 maja, odbędzie się jeszcze tylko jedna sesja jazd testowych. Dlatego te trzy dni w pobliżu Sewilli są wyjątkowo cenne dla zespołu testowego Audi Sport. „Jazdy próbne w Monteblanco dają jedyną przed ich wdrożeniem możliwość sprawdzenia skuteczności pomysłów, które nasi inżynierowie wymyślili zimą” – mówi Dieter Gass, kierownik ds. DTM w Audi Sport.

Podczas jazd próbnych w Hockenheim, od 4 do 8 kwietnia, wszystkich ośmiu kierowców Audi będzie miało możliwość wspólnego ze swoimi zespołami przygotowania się do nowego sezonu za sterami samochodów, które później staną na linii startowej wyścigu. Natomiast w Monteblanco pojawią się tylko dwie wersje testowe Audi RS 5 DTM oraz dwóch prowadzących. „Naturalnie wszyscy nasi kierowcy z chęcią stawiliby się na testy w Hiszpanii”– mówi Gass. „Jednak by osiągnąć najlepsze mierzalne rezultaty w jazdach próbnych ustaliliśmy, że za kierownicą każdego z pojazdów siądzie tylko jeden kierowca.” Wybór padł na dwóch zawodników z najlepszymi w poprzednim sezonie wynikami: Jamiego Greena i Mattiasa Ekströma.

Pod względem technicznym, Audi RS 5 DTM nie zmieniło się w porównaniu do poprzedniego roku – zabrania tego regulamin. Możliwe są jednakże ulepszenia detali i tych dokonano nawet w samochodzie, który w ubiegłym roku zwyciężył w osiemnastu wyścigach serii DTM. „Skoncentrowaliśmy się na identyfikacji i analizie słabości, by dokonać zmian we wszystkich zakresach, w których można wprowadzić poprawki” – mówi Gass. „Chodziło przy tym przede wszystkim o niezawodność i precyzyjne dostosowanie do startów na torach, na których w ubiegłym sezonie nie byliśmy tacy mocni.”

Zadaniem Jamiego Greena i Mattiasa Ekströma jest teraz weryfikacja wyników tego precyzyjnego tuningu na torze wyścigowym. Gdy Ekström na początku grudnia wystąpił jako kierowca referencyjny w teście Young Driver Test serii DTM w Jerez, Green w październiku zasiadł za kierownicą Audi RS 5 DTM po raz pierwszy od swojego zwycięstwa w finale DTM w Hockenheim.

W sezonie 2016, Brytyjczyk ma w Audi Sport Team Rosberg nowego kolegę – Adriena Tambaya. Jego dotychczasowy kompan Nico Müller tworzy teraz z Miguelem Moliną zespół Audi Sport Team Abt. Dla Audi Sport Team Abt Sportsline wystartują Mattias Ekström i Edoardo Mortara, a Audi Sport Team Phoenix będą bez zmian tworzyć Mike Rockenfeller i Timo Scheider.

 

Więcej z kategorii Motosport

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole