Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Na Salonie Samochodowym w Genewie, obok Abartha 124 spider, zaskoczył również pierwszy prototyp Abartha 124 rally. Po raz pierwszy, zaprojektowany i zaprezentowany został wspólnie samochód cywilny w razem ze sportową wersją.

 

 

 

Nowy Abarth 124 rally, to kwintesencja czystej technologii i osiągów, zrodzona z doświadczenia zespołu Corse Abarth. Ma przenieść markę z logo Skorpiona na najsławniejsze i najbardziej wymagające trasy rajdowe, na których asfalt jest najbardziej rozgrzany i gdzie nawierzchnie są niebezpieczne.

 

Po ponad 40 latach od swoich ostatnich oficjalnych zawodów w Rajdzie Monte Carlo w 1976 roku, Abarth 124 rally powraca z tym samym celem: sprawdzić w ekstremalnych warunkach rozwiązania techniczne samochodów cywilnych i zapewnić wszystkim Klientom Abartha doskonałe osiągi oraz maksymalną niezawodność. Przeznaczony jest dla wszystkich tych, którym, tak jak marce, bliskie są wyzwania i wartości świata sportowego.

 

Pod maską tego auta kryje się silnik 1800 cm3 turbo z dwoma wałkami i z wtryskiem bezpośrednim. Dzięki różnym rodzajom mapowania, gwarantuje moc do 300 KM przy 6500 obrotów oraz doskonałą krzywą momentu obrotowego, zasadniczy element, który pozwala kierowcy osiągnąć równowagę między układem kierowniczym, a przyspieszeniem w nadsterowności. Osiągi zapierają dech w piersi, a gwałtowne przyspieszenie uwydatnione jest przez głęboki i wzbudzający silne emocje dźwięk. Projekt miał zagwarantować niezawodność i osiągi również w typowych dla rajdów ekstremalnych warunkach: lód, nawierzchnia ziemna, kurz, woda, wysoka temperatura.

 

Również napęd został zaprojektowany tak, aby podkreślić osiągi: silnik jest zestawiony z szybką, sekwencyjną, 6-biegową skrzynią z łopatkami przy kierownicy, a własności jezdne wspomaga mechaniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy.

 

Dla Abartha sport motorowy to nie tylko wywoływana u kierowców i widzów adrenalina, ale również poligon doświadczalny, na którym testowane są rozwiązania gwarantujące osiągi i emocje. Aby podnieść konkurencyjność 124 rally, technicy zespołu Corse postawili sobie jasno określone cele: przede wszystkim, zmniejszenie masy i odpowiednie wyważenie samochodu. W związku z tym, silnik jest zamontowany za osią przednią, w kabinie pasażerskiej i w komorze silnika zostały zastosowane lekkie i wytrzymałe materiały, natomiast otwierany dach został zastąpiony stałym, sztywnym dachem wykonanym z materiału kompozytowego. Dzięki temu szeregowi rozwiązań, rozłożenie masy jest nieznacznie większe na tył, co zapewnia maksymalne właściwości jezdne, również w warunkach zmniejszonej przyczepności. Środek ciężkości został jeszcze bardziej obniżony niż w samochodzie cywilnym, co poprawiło przyczepność do drogi oraz przewidywalność zachowania.

 

Nowy Abarth 124 spider jest zwinny i lekki, a wersja rally jest dodatkowo udoskonalona pod kątem rajdowym. Homologacja w kategorii FIA R-GT wymogła wzmocnienie konstrukcji, co zapewniło jeszcze większą wytrzymałość na naprężenia oraz wyższe standardy bezpieczeństwa dla załogi, a nadwozie jest wyposażone w klatkę bezpieczeństwa. Cały projekt został opracowany pod kątem zapewnienia maksymalnej wydajności i ergonomii, gwarantując kierowcy i pilotowi nie tylko doskonałe osiągi, ale zwracając uwagę na każdy najmniejszy detal, taki, jak rozmieszczenie przycisków wewnętrznych czy przestrzeń dostępna w kabinie pasażera.

 

Podczas rajdów i wyścigów samochody poddawane są ekstremalnym naprężeniom; to właśnie dlatego ten tak dobry schemat mechaniczny został jeszcze udoskonalony: zawieszenie czterowahaczowe z przodu i multilink z tyłu dysponują specjalną kinematyką, z metalowymi złączami zapewniającymi maksymalną precyzję jazdy, szerokim zakresem regulacji charakterystycznych kątów oraz większą amplitudą, pozwalającą się zmierzyć się z różnymi nawierzchniami; możliwość regulacji ustawień amortyzatorów zapewnia doskonałą przyczepność we wszystkich sytuacjach.

 

Wreszcie, kod projektu SE139 czerpie z bijącego serca historii marki, nawiązując bezpośrednio do samego Karla Abartha. Symbol SE oznacza „Sports" i „Experimental", bezpośrednie nawiązanie do wartości Abartha - rzemieślniczej precyzji wykonania i postępu technicznego. Numer 139 przypomina natomiast, że w swojej 67-letniej historii Abarth opracowywał średnio dwa projekty „wyścigowe" na rok: to doskonały rezultat, którym niewielu producentów samochodów może się pochwalić.

 

Abarth, powrót do świata rajdów samochodowych, dzięki doskonałemu zespołowi.

Zespół Abartha w pełni zaangażował się w poszukiwanie najlepszych w swojej kategorii partnerów technicznych i sponsorów. Znalazła się wśród nich firma Petronas Selenia, która od zawsze zaangażowana była w produkcję nowoczesnych pod względem technologicznym i jednocześnie wysokiej jakości smarów, przyczyniając się do rozwoju branży silników. Grupa Adler Pelzer odegrała natomiast bardzo ważną rolę w produkcji komponentów samochodowych tworzonych „na miarę" z kompozytu, a Michelin został wybrany na partnera technicznego do zaprojektowania opon.

 

Projekt Abarth 124 rally stanowi ponadto wizytówkę najprzeróżniejszych firm włoskich, które łączy wieloletnie doświadczenie w świecie wyścigów: wystarczy pomyśleć o Sabelt, jednej z najsławniejszych marek w tej dziedzinie, która ma swój wkład w postaci doskonałych kubełkowych foteli, pasów i innych urządzeń gwarantujących bezpieczeństwo, czy też firmie Kappa, lidera w produkcji odzieży sportowej, noszonej przez cały zespół Corse Abarth.


Z mechanicznego punktu widzenia, karoseria oraz schemat zawieszeń zostały całkowicie przeprojektowane przez zespół techniczny Abartha, ściśle współpracujący z LM Gianetti, firmą założoną ponad 40 lat temu, która była zaangażowana w projekt pierwszego Abartha 124 Rally. EXT SHOX natomiast wniosła swoją specjalistyczną wiedzę w projekt amortyzatorów regulowanych w 4 płaszczyznach, które są absolutną nowością w samochodach rajdowych.

 

Zespół mógł liczyć na wsparcie BMC w projekcie układu dolotowego, istotnego z punktu widzenia stałych i niezawodnych osiągów silnika. Wyścigowe obręcze kół, lekkie i jednocześnie mocne, zaprojektowane zostały przez firmę OZ, prawdziwą legendę w świecie felg.

 

Na koniec wnętrza, które zostały całkowicie odnowione (tak samo zresztą jak w wersji cywilnej), dzięki poszyciom z materiału Alcantara®, od deski rozdzielczej po siedzenia, 100% włoska technologia, która pozwala zredukować masę samochodu oraz odbijanie się promieni słonecznych wewnątrz samochodu, jak również zapewnia maksymalną styczność w punktach kontaktu ciała kierowcy z samochodem: na siedzeniu i kierownicy.

 

Zespół pracował z ogromną pasją, aby całkowicie odnowić ikonę świata rajdów, jakim jest Abarth 124 rally. Przeniesienie napędu na tył jest zapowiedzią doskonałej frajdy, nie tylko dla kierowców, ale również dla publiczności, która z pewnością osłupieje, widząc Abartha 124 rally i jego wyczyny.

 

Nowy Abarth 124 rally, wyprodukowany w aktualnie najbardziej zaawansowanej technologii, przywraca słodkie wspomnienia świata wyścigów, kiedy w latach 70. XX wieku zawody były najbardziej emocjonujące i cieszyły się największym zainteresowaniem publiczności.

 

Po prezentacji na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, rozpocznie się etap rezerwacji Abarthów przeznaczonych do produkcji, aby wszyscy mogli się przygotować do rozpoczęcia sezonu rajdowego 2017.

Więcej z kategorii Motosport

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole