Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Światowy debiut nowej Kia Rio będzie miał miejsce podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu, w dniu 29 września. Rio to najlepiej sprzedający się na świecie model marki Kia – w 2015 roku do klientów trafiło aż 473 000 egzemplarzy Rio, co stanowiło 16% całkowitej sprzedaży.

 

 

 

Również w Polsce Kia Rio od lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. W 2012 roku, pierwszym pełnym roku sprzedaży dotychczasowego modelu, nabywców znalazło blisko 1600 samochodów. Dwa lata później wynik było o 1000 egzemplarzy lepszy. Rekordowy pod względem sprzedaży okazał się ubiegł rok – z salonów wyjechało 3398 sztuk Rio. Wiele wskazuje na to, że ten wynik zostanie powtórzony również w tym roku. Do końca sierpnia sprzedaż Rio w Polsce wyniosła niemal 2200 egzemplarzy. Wśród licznych wersji Rio największym wzięciem u nas cieszy się 5-drzwiowy hatchback napędzany 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 84 KM, w specyfikacji wyposażenia „M”.

 

Kia Rio czwartej generacji oferuje klientom nową jakość w klasie miejskich kompaktów – począwszy od atrakcyjnej stylizacji na zewnątrz i bardzo funkcjonalnego wnętrza, przez najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nowej konstrukcji nadwozia i nowoczesnym systemom asystującym aż po najnowocześniejsze funkcje multimedialne oraz bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki komfort resorowania.

 

Michael Cole, dyrektor ds. operacyjnych Kia Motors Europe, powiedział: „Rio to bardzo ważny model dla marki Kia nie tylko ze względu na to, że jest naszym bestsellerem na świecie. Globalnie segment miejskich kompaktów jest jednym z najbardziej wymagających, z bardzo licznymi i silnymi konkurentami. Dzięki Rio trzeciej generacji o marce Kia dowiedziało się na świecie więcej ludzi niż kiedykolwiek wcześniej. Samochód był chwalony za – przede wszystkim – atrakcyjny wygląd i design, niskie koszty eksploatacji oraz wysoką funkcjonalność w codziennym użytkowaniu. Dzięki tym zaletom Rio trzeciej generacji sprzedawało się w rekordowej liczbie egzemplarzy na wszystkich rynkach. Nowa generacja Rio została skonstruowana z wykorzystaniem wiedzy o kluczowych atutach poprzednika i zaprojektowana z jeszcze większą dbałością o detale. Rio czwartej generacji może być wyposażone w systemy bezpieczeństwa i nowoczesne technologie, których nie mają konkurenci. Również pod względem właściwości jezdnych nowa Kia Rio prezentuje najwyższy poziom w klasie samochodów segmentu B.”

 

Nowa Kia Rio, skonstruowana i zaprojektowana z myślą o zaspokojeniu potrzeb jeszcze szerszego grona odbiorców niż model poprzedniej generacji, ma do odegrania bardzo ważną rolę w gamie modeli Kia. Ponieważ segment miejskich kompaktów wciąż zalicza się do największego na europejskim rynku, Kia przewiduje, że nowe Rio już w pierwszym pełnym roku obecności w sprzedaży może znaleźć nawet 100 tysięcy nabywców. Jeśli ta prognoza się potwierdzi, Rio – obok Sportage’a i cee’da – będzie należało do najlepiej sprzedających się modeli Kia na Starym Kontynencie.

 

Nowe Rio będzie produkowane w zakładzie Sohari w Korei i trafi do sprzedaży na całym świecie już w pierwszym kwartale 2017 roku.

 

Stylistyka nadwozia: sporo prostych linii i gładkich powierzchni

Za wygląd nadwozia i wnętrza Rio odpowiadają ośrodki designu Kia w Niemczech i w Kalifornii, które ściśle współpracowały z głównym centrum stylistycznym Kia w koreańskim Namyang.                W wyglądzie nowego Rio dominują proste linie i gładkie powierzchnie, które nadają autu bardziej dojrzałego charakteru i nowocześniejszego wyglądu niż w wypadku modelu poprzedniej generacji.

 

Z przodu nowe Rio wyróżnia się charakterystyczną osłoną wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, która jest bardziej spłaszczona i szersza niż w innych modelach Kia oraz polakierowana na wysoki połysk czarnym lakierem. Wlot powietrza do chłodnicy zespolony jest z reflektorami o nowym, ostrzejszym kształcie. Reflektory są wyposażone w światła do jazdy dziennej uformowane na kształt litery U i wykonane w technologii LED. Przednie światła przeciwmgielne w zderzaku Rio są teraz bardziej rozsunięte na boki i znajdują się wyżej niż w modelu trzeciej generacji, dzięki czemu przód auta wydaje się szerszy a Rio większe niż jest w rzeczywistości. Dłuższa pokrywa silnika ma charakterystyczne przetłoczenia, które przebiegają od przednich słupków do wlotu powietrza do chłodnicy.

 

Z profilu Rio czwartej generacji wydaje się dłuższe niż jest naprawdę. Na taki efekt wizualny wpływ mają długa pokrywa silnika, spory przedni zwis, o 10 mm dłuższy rozstaw osi (teraz liczy on 2580 mm), węższy i bardziej pionowy słupek C oraz krótszy tylny zwis. W sumie, nowe Rio jest od poprzednika o 15 mm dłuższe (długość auta wynosi 4065 mm) i o 5 mm niższe (liczy 1450 mm wysokości). Proste, wyraźnie przetłoczone linie przebiegające przez całą długość auta dodatkowo potęgują wrażenie długości nadwozia i sprawiają, że Rio wygląda na samochód bardzo pewny siebie i swoich możliwości.

 

Tylna część nadwozia Rio jest teraz ostrzej ścięta, z niemal pionowo ustawioną szybą w pokrywie bagażnika i z krótszym zwisem z tyłu. Linia, która biegnie od osłony wlotu powietrza do chłodnicy, przez reflektory i nad drzwiami ma swoją kontynuację z tyłu auta. Razem z węższymi lampami z tyłu, które wyposażono w światła w kształcie strzały wykonane w technologii LED, nowe Rio oglądane z tyłu wygląda na samochód szerszy niż jest w rzeczywistości i taki, który musi odznaczać się stabilnym zachowaniem nadwozia i pewnym zachowaniem w czasie jazdy.

 

W Europie, w chwili rozpoczęcia sprzedaży, nowe Rio będzie dostępne jako pięciodrzwiowy hatchback i oferowane w ośmiu kolorach nadwozia, z trzema wzorami obręczy kół z lekkich stopów do wyboru (o średnicy od 15 do 17 cali).

 

Design wnętrza: nowoczesna kabina z ergonomiczną obsługą

Nowa Kia Rio została wyposażona w nowoczesną kabinę, z mocniej wyprofilowanymi elementami i z bardziej ergonomiczną obsługą niż w poprzednim modelu. Wnętrze zaprojektowano tak, aby łatwo dało korzystać się ze wszystkich dostępnych nowych technologii.

 

Podobnie jak w wypadku nadwozia, także we wnętrzu dominują proste linie deski rozdzielczej, które potęgują wrażenie szerokości i przestronności kabiny. Wizualnie kabina nowego Rio wydaje się szersza niż modelu poprzedniej generacji również za sprawą poziomych kratek systemu wentylacji, które zastąpiły pionowe otwory wentylacyjne. Konsola środkowa,  wykończona na wysoki połysk, jest polakierowana w kolorze czarnym.

 

Konsola środkowa jest teraz delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co jest charakterystyczne dla samochodów o sportowym zacięciu, zaprojektowanych z myślą o komforcie obsługi. W centralnym punkcie deski rozdzielczej znajdują się elementy sterowania nowym systemem multimedialnym, dostępnym z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Poniżej znajduje się zaledwie kilka przycisków oraz pokręteł do obsługi systemu ogrzewania i wentylacji – łatwo dostępnych i wygodnych w obsłudze.

 

Nowe Rio jest dostępne, do wyboru, z czarną lub szarą tapicerką foteli wykonaną z wysokiej jakości tkaniny.

 

Atrakcyjność wnętrza nowego Rio podkreślają również liczne nowe technologie dostępne na pokładzie. Model nowej generacji jest oferowany z systemem bezkluczykowego dostępu do auta i uruchamiania silnika, podgrzewanymi przednimi fotelami i kierownicą, wycieraczkami z czujnikiem deszczu i światłami z czujnikiem zmierzchu. Ponadto, Kia Rio czwartej generacji będzie oferowana z aktywnym tempomatem, ogranicznikiem prędkości, czujnikiem parkowania z kamerą cofania (więcej informacji na temat zaawansowanych systemów bezpieczeństwa w nowej Kia Rio znajduje się w dziale „Bezpieczeństwo”).

 

Funkcjonalność: więcej miejsca dla pasażerów i na bagaż, lepsza widoczność we wszystkich kierunkach z miejsca kierowcy

W momencie wprowadzenia do sprzedaży nowa Kia Rio będzie mogła pochwalić się najbardziej przestronną kabiną i jednym z największych bagażników (o pojemności 325 l) wśród samochodów w swoim segmencie. Uzyskanie jak najlepszej użyteczności na co dzień było jednym z podstawowych wyzwań dla zespołu zarówno stylistów, jak i inżynierów nowego Rio.

 

Do większej przestronności wnętrza i do większego bagażnika w dużej mierze przyczyniają się o 10 mm większy rozstaw osi i o 15 mm dłuższe nadwozie niż w Rio poprzedniej generacji. Miejsce na nogi zwiększyło się do 1120 mm z przodu i do 770 mm z tyłu. Szerokość kabiny na wysokości ramion należy do największych w klasie małych aut i wynosi 1375 mm z przodu oraz 1355 mm z tyłu. Mimo że nowe Rio jest o 5 mm niższe niż odchodzący model, wysokość wnętrza z przodu i z tyłu – wynosząca, odpowiednio, 1021 mm i 966 mm – zalicza się do największych w gronie aut segmentu B.

 

Wzrost przestronności kabiny Rio udało się uzyskać również dzięki licznym zmianom w konstrukcji elementów wystroju wnętrza. Szczególnie dotyczy to przeprofilowanego poszycia drzwi, zastosowania nowego, cieńszego materiału do wykonania podsufitki oraz innego ukształtowania deski rozdzielczej.

 

Ponadto, zastosowanie węższego o 87 mm słupka C oraz zmiana punktu mocowania lusterek bocznych (teraz znajdują się przy podstawie słupków A) przyczyniły się do zwiększenia widoczności z miejsca kierowcy i do zminimalizowania rozmiaru martwego pola widzenia w lusterkach. Na poprawę widoczności z każdego miejsca we wnętrzu Rio wpływa także niżej przebiegająca dolna linia bocznych szyb.

 

Kabina Rio oferuje więcej miejsca na przechowywanie niż w modelu poprzedniej generacji.               Na dole konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na otwartą półkę, idealną na smartfona lub inne drobne przedmioty. Z kolei, w konsoli przy lusterku wstecznym umieszczono praktyczny schowek na okulary. Zamykany schowek przed pasażerem jest przestronny i bardzo funkcjonalny. W każdych drzwiach Rio ma uchwyty na butelki (w przednich na 1,5-litrowe,                      w tylnych – na 0,5-litrowe). Dodatkowo, z przodu znajdują się dwa wgłębienia na duże kubki                  z napojami. Nawet w uchwytach do zamykania drzwi przewidziano kieszenie na małe przedmioty czy monety. Oferowany jako wyposażenie dodatkowe podłokietnik między przednimi fotelami również kryje w sobie zamykany schowek.

 

Pojemność bagażnika wzrosła o 37 litrów do 325 litrów (przyrost o 13%, pojemność mierzona według normy VDA), co w tej kategorii plasuje Rio wśród najlepszych aut w segmencie B. Wzrost pojemności bagażnika udało się uzyskać mimo zmniejszenia tylnego zwisu o 15 mm (do 655 mm), co zakładano od początku, aby uzyskać bardziej dynamiczne proporcje nadwozia nowego Rio. Przedział bagażowy nowej Kia jest wyposażony w ruchomą podłogę, którą można ustawić na jednej z dwóch wysokości. W górnym położeniu pod podłogą znajduje się spory schowek na drobne przedmioty, co zabezpiecza je przed przesuwaniem się w czasie jazdy. Do wyposażenia seryjnego nowego Rio należy asymetrycznie dzielone oparcie tylnej kanapy i dojazdowe koło zapasowe.

 

Zbiornik paliwa, który znajduje się pod tylną kanapą, ma pojemność 45 litrów, czyli o 2 litry więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

 

Silniki: dynamiczne jednostki z rodziny T-GDI o niskiej emisji i bardzo elastyczne

Nowa Kia Rio będzie dostępna z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do wyboru, z których każdy charakteryzuje się wysoką wydajnością i zapewnia osiągi na dobrym poziomie.

 

Wzrost zamiłowania nabywców do małych, ale turbodoładowanych silników sprawił, że trzycylindrowa, jednolitrowa jednostka napędowa z rodziny T-GDI (turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa) musiała trafić pod maskę również nowego Rio. Lekki i o bardzo kompaktowych rozmiarach silnik debiutował w 2015 roku pod maską cee’da po liftingu. Specjaliści od sprzedaży z Kia zakładają, że nowe Rio napędzane właśnie tym silnikiem będzie stanowiło większość sprzedaży modelu czwartej generacji. Wysoka wydajność i niski poziom emisji szkodliwych substancji oraz lekka konstrukcja tego silnika świetnie pasują do napędu Rio. Mała Kia napędzana tym silnikiem ma lekki przód i małą bezwładność, które sprzyjają zwinnemu zachowaniu auta podczas jazdy, szczególnie w czasie pokonywania zakrętów.

 

Przyszli klienci, którzy zdecydują się na zakup Rio z 1,0-litrowym silnikiem T-GDI będą mieli do wyboru dwie wersje tego silnika o mocy 100 KM lub 120 KM. Słabsza wersja osiąga maksymalną moc przy 4500 obr/min i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm w przedziale od 1500 do 4000 obr/min. Mocniejsza odmiana silnika 1.0 T-GDI wytwarza maksymalny moment obrotowy o takiej samej wartości i dostępny w takim samym zakresie obrotów jak słabsza, ale moc 120 KM osiąga dopiero przy 6000 obr/min. Obydwie wersje silnikowe Rio wciąż są udoskonalane i testowane. Oczekuje się, że każda z nich będzie odznaczała się średnią emisją CO2 poniżej 100 g/km (wg NEDC). Dzięki systemowi Idle Stop & Go (ISG) możliwe jest uzyskanie emisji dwutlenku węgla nawet na niższym poziomie, ale takie wersje Rio wciąż czekają na homologację.

 

Oprócz 1,0-litrowego silnika T-GDI do napędu Rio będą oferowane wolnossące, benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,25 l i 1,4 l, wyposażone w klasyczny wtrysk wielopunktowy. Silnik 1.25 MPI osiąga moc 84 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 122 Nm przy 4000 obr/min. 1,4-litrowy silnik MPI generuje moc 100 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 4000 obr/min. Końcowych testów homologacyjnych Rio w tych wersjach silnikowych jeszcze nie było, ale oczekuje się, że obydwie jednostki napędowe będą emitowały mniej niż 120 g CO2 na kilometr.

 

Nowa Kia Rio będzie również oferowana z silnikiem Diesla o pojemności 1,4 litra, dostępnym w dwóch wariantach mocy – 70 KM lub 90 KM. Niezależnie od mocy, turbodiesel o pojemności     1,4 litra będzie emitował najmniej CO2 spośród wszystkich silników Rio. Celem inżynierów dla Rio w tej wersji silnikowej jest uzyskanie emisji CO2 poniżej 90 g/km, w samochodach wyposażonych w system ISG.

 

We wszystkich wersjach silnikowych Kia Rio ma napęd na przednie koła przenoszony za pośrednictwem pięciobiegowej (w wersjach – 1,25 l i 1,0 T-GDI 100 KM) lub sześciobiegowej  przekładni mechanicznej (odmiany – 1,4 l i 1,0 T-GDI 120 KM oraz obydwie 1,4 l wysokoprężne).

Więcej z kategorii Nowości

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole