Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Całkowicie nowy Jaguar XF stanowi w swoim segmencie niedościgniony wzór pod względem temperamentu i przyjemności z prowadzenia. Wersja, która trafi na rynek wiosną 2016 roku, będzie oferować jeszcze lepsze właściwości jezdne.

 

 

Po raz pierwszy biznesowa limuzyna marki Jaguar będzie dostępna w wersji z napędem na wszystkie koła (AWD) oraz czterocylindrowym silnikiem Diesla - będzie to przyjazna dla środowiska, charakteryzująca się wysoką kulturą pracy, 2-litrowa jednostka Ingenium o mocy 180 KM. Takie połączenie zapewni klientom niezwykle niskie zużycie paliwa oraz lepsze właściwości trakcyjne bez względu na warunki pogodowe.

 

Napęd AWD firmy Jaguar doskonale radzi sobie z przenoszeniem momentu obrotowego na drogę dzięki systemowi Intelligent Driveline Dynamics (IDD) - opracowanemu samodzielnie przez inżynierów marki. IDD, który został zastosowany po raz pierwszy w modelu F-TYPE AWD, zapewnia typowy dla samochodów z napędem na tylną oś charakter i zwinność, lecz może w razie potrzeby precyzyjnie przenieść odpowiednią ilość momentu obrotowego na przednie koła, poprawiając własności jezdne oraz zapewniając dodatkową trakcję. Dzięki temu samochód zachowuje się niezwykle pewnie i stabilnie, nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

 

„Zupełnie nowy Jaguar XF dał się poznać jako najbardziej dynamiczna limuzyna w segmencie biznesowym. Teraz, dzięki zaoferowaniu układu AWD, udostępniamy lepsze własności jezdne i wyższy poziom trakcji wszystkim klientom na całym świecie, dając im jednocześnie możliwość eksploatowania naszych czystych, charakteryzujących się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa silników Ingenium.

 

„Oferując układy Configurable Dyamics oraz Adaptive Dynamics w większej liczbie wersji, po raz kolejny podnosimy poprzeczkę pod względem komfortu oraz własności jezdnych.”

 

Kevin Stride, Dyrektor ds. linii modelowej, Jaguar XE, XF, F-PACE

 

Układ Configurable Dynamics jeszcze bardziej podnosi poziom przyjemność z prowadzenia umożliwiając kierowcy indywidualnie dostosowanie parametrów pracy zawieszenia, układu kierowniczego, przepustnicy oraz skrzyni biegów za pomocą głównego ekranu dotykowego auta. System Configurable Dynamics był pierwotnie dostępny wyłącznie w wersjach z silnikami V6. Teraz będą mogli się nim cieszyć również właściciele modeli z 4-cylindrowymi jednostkami diesla o mocy 180 KM oraz automatyczną skrzynią biegów.

 

W wersjach wyposażonych w najnowszy system multimedialny InControl Touch Pro, układ Configurable Dynamics oferuje także dodatkową opcję znaną jako Dynamic-i. Umożliwia ona wyświetlenie na ekranie dotykowym o przekątnej 10,2 cala stopera, wskaźnika przeciążeń, czasu okrążenia oraz wykresów opisujących użycie pedałów gazu i hamulca, co dodatkowo podkreśla sportowe zacięcie nowego modelu XF.

 

Nieustannie regulujący siłę tłumienia amortyzatorów układ Adaptive Dynamics  będzie po raz pierwszy dostępny w wersjach z ręczną skrzynią biegów. Kontrola przechyłów nadwozia, jaką zapewnia układ Adaptive Dynamics, w połączeniu z delikatną i precyzyjną zmianą przełożeń, będącą cechą charakterystyczną 6-biegowej przekładni ręcznej, sprawi kierowcom ze sportową żyłką jeszcze większą radość z jazdy.

 

Oprócz niedoścignionej dynamiki, nowy model XF oferuje także wyjątkową uniwersalność i praktyczność.

 

Ilość miejsca dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie należy do największych w klasie, a pojemność bagażnika wynosząca 540 litrów jest najlepszą wartością w tym segmencie rynku. Nowy Jaguar XF jest również jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie, czego dowodzi 5 gwiazdek uzyskanych w teście Euro-NCAP. Przy poziomie emisji C02  wynoszącym od 104 g/km, jednym z najniższych w klasie spadku wartości, 3-letniemu pakietowi serwisowemu bez limitu kilometrów oraz najniższym w segmencie łącznym koszcie serwisu, nowy Jaguar XF zapewnia wyjątkowo korzystne koszty eksploatacji.

 

„W ciągu pierwszych 6 miesięcy bieżącego roku finansowego model XF stanowił niemal 29% wszystkich sprzedanych na świecie samochodów marki Jaguar. Wprowadzenie wersji z silnikiem Diesla o mocy 180 KM oraz napędem na cztery koła z pewnością przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności tego modelu.” Andy Goss, Dyrektor grupy ds. sprzedaży, Jaguar Land Rover

 

 

Dostępne wersje

 

Jaguar XF MY17 będzie dostępny w następujących wersjach:

XF Pure, XF Prestige, XF Portfolio, XF R-Sport, XF S

 

Dostępne konfiguracje układów napędowych:

·         2-litrowy Diesel 163 KM z przekładnią manualną/automatyczną i napędem na tylne koła;

·         2-litrowy diesel 180 KM z przekładnią manualną/automatyczną i napędem na tylne koła lub z przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła (AWD)

·         240-konna jednostka benzynowa 2.0l z przekładnią automatyczną i napędem na tylną oś;

·         3-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 300 KM, ze skrzynią automatyczną i napędem na tylne koła

·         3.0-litrowy silnik benzynowy 340KM z przekładnią automatyczną i napędem na tylną oś;

·         3.0-litrowy silnik benzynowy 380 KM z przekładnią automatyczną i napędem na tylną oś/wszystkie koła 

 

NAPĘD ALL-WHEEL DRIVE JAGUAR

 

W połączeniu ze 180-konnym wysokoprężnym silnikiem z rodziny Ingenium, układ napędu na cztery koła z inteligentnym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy obydwie osie oraz systemem Intelligent Driveline Dynamics zapewnia wysoką sprawność, doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa.

 

Nowy system rozdziału momentu obrotowego na poszczególne osie, który dowiódł już swojej skuteczności w modelach z jednostkami benzynowymi V6 Supercharged, będzie po raz pierwszy dostępny w połączeniu z przyjaznym dla środowiska, charakteryzującym się wysoką kulturą pracy, 2-litrowym silnikiem Diesel Ingenium.

 

Dzięki połączeniu dynamiki i wysokiego poziomu trakcji układu AWD, elastyczności oraz oszczędności osiągającego 180 KM i 430 Nm silnika Ingenium, 8-biegowej przekładni automatycznej oraz emisji CO2 wynoszącej 129 g/km, nowy model XF staje się jeszcze atrakcyjniejszą ofertą w segmencie biznesowym.

 

Podczas normalnej jazdy cały moment obrotowy przekazywany jest na tylną oś. Takie rozwiązanie pozwala zachować dynamikę i zwinność typową dla pojazdów z napędem na tylne koła. Nie zakłóca również charakterystyki pracy układu kierowniczego i zmniejsza straty mechaniczne powstające w układzie przeniesienia napędu.

 

O czasie i ilości momentu obrotowego przekazywanego na przednie koła decyduje układ Intelligent Driveline Dynamics (IDD) – wysoce zaawansowany system w całości zaprojektowany, skonstruowany oraz skalibrowany przez Jaguara. System IDD nieprzerwanie monitoruje poziom tarcia pomiędzy oponami i nawierzchnią oraz ocenia, jaka część z dostępnej przyczepności jest wykorzystywana w każdym punkcie styku opony z drogą.

 

Układ ten został zastosowany po raz pierwszy w modelu F-TYPE AWD. Jego elementy wykonawcze są zabudowane w skrzynce rozdzielczej i mogą działać zapobiegawczo, przewidując najbardziej korzystny tryb pracy układu napędowego, lub reaktywnie, w odpowiedzi na zachowanie się pojazdu na drodze.  Układ IDD jest także połączony z Dynamic Stability Control (DSC), systemem rozdziału momentu obrotowego oraz rozwiązaniem Jaguar Drive Control.

 

Jeśli system IDD uzna, że koła tylnej osi zbliżają się do granicy przyczepności, część momentu obrotowy zostanie przekazane na przednie koła. Może to nastąpić także w celu złagodzenia nadsterowności przy szybkim pokonywaniu zakrętów - dochodzi wtedy do ograniczenia uślizgu przednich kół.

 

Charakteryzujący się niesłychanie niskim zużyciem paliwa wynoszącym 4,9 l/100 km oraz emisją CO2 na poziomie 129 g/km, model AWD z silnikiem diesla przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Maksymalny moment obrotowy 180-konnej jednostki Ingenium wynosi 430 Nm. Jest ona osiągana już przy 1 750 obr/min, dzięki czemu samochód doskonale przyspiesza już w średnim zakresie obrotów, zapewniając wyjątkową dynamikę podczas codziennej eksploatacji. Prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.

 

Układ Adaptive Surface Response: System zapewniający wysoki poziom trakcji w każdych warunkach

 

W modelach XF z układem AWD system Adaptive Surface Response (AdSR) zastępuje dostępne w ramach układy Jaguar Drive Control tryby deszcz, lód i śnieg, optymalizując mapowanie przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów oraz systemu DSC i dostosowując je do danego rodzaju nawierzchni.

 

System AdSR powstał na kanwie jednego z najlepszych na świecie, wielokrotnie nagradzanego układu Terrain Response opracowanego przez Jaguar Land Rover. Dzięki niemu samochód zawsze wykorzystuje całą dostępną przyczepność, podnosząc tym samym poziom pewności siebie kierowcy, nawet w najbardziej wymagających warunkach, takich jak pokryte lodem drogi.

 

Połączenie układów AWD, AdSR oraz rewolucyjnej technologii All Surface Progress Control stanowi unikalne w tym segmencie rynku rozwiązanie, dzięki któremu nowy model XF zapewnia wyjątkowo dobre własności jezdne i osiągi w każdych warunkach pogodowych.

Więcej z kategorii Rynek

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole