Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Mercedes-Benz Vans - odnoszący sukcesy na całym świecie producent samochodów użytkowych - ujawnił swoją strategiczną inicjatywę na przyszłość dla branży transportowej: adVANce. W ten sposób oddział konsekwentnie podąża za zmieniającymi się potrzebami klientów. Transformacja sektora transportowego jest efektem różnych trendów - ekonomicznych i społecznych, m.in. urbanizacji, wzrostu znaczenia e-handlu, tworzenia inteligentnych sieci dla szerokiej gamy technologii w zakresie Internetu Rzeczy, a także rozprzestrzeniania się platformowych modeli biznesowych.

 

 

Mercedes-Benz Vans systematycznie korzysta z obecnych i przyszłych możliwości technologicznych, jakie daje cyfryzacja, automatyzacja i robotyka. Z producenta samochodów rozwija się w kierunku dostawcy systemowych rozwiązań, który w przyszłości poza swoimi pojazdami oferować będzie zintegrowane i inteligentne systemy mające uczynić transport dóbr i pasażerów jeszcze efektywniejszym. Przed klientami otworzą one nowe możliwości biznesowe, zapewniając im dodatkowe korzyści ekonomiczne.

 

"W ciągu pierwszych 6 miesięcy osiągnęliśmy najlepsze wyniki w historii Mercedes-Benz Vans. To zapewnia nam doskonałe podstawy do konsekwentnego wzmacniania pozycji naszego oddziału aut użytkowych w przyszłości" - powiedział szef Mercedes-Benz Vans Volker Mornhinweg podczas Van Innovation Campus w Stuttgarcie.

 

"Aby sprostać ogromnym zmianom w naszym sektorze, wdrażamy strategię »Mercedes-Benz Vans goes global« i rozszerzamy ją poza produkty oraz niewykorzystane rynki. Naszą uwagę skupiamy nie tylko na samochodach, ale na całym łańcuchu wartości i środowisku biznesowym naszych klientów. Zapewniamy rozwiązania transportowe dopasowane do epoki cyfrowej i zmieniamy auta dostawcze w inteligentne, skomunikowane centra informacji na kołach. W tym celu przez kolejne 5 lat zainwestujemy sumę około 0,5 mld euro i stworzymy osobną jednostkę organizacyjną. Jak dotąd nasze podejście nie ma sobie równych w sektorze pojazdów użytkowych".

 

Rozpoznawanie przyszłych potrzeb klientów

Dzięki inicjatywie adVANce oddział Mercedes-Benz Vans systematycznie dostosowuje się do nowych, dynamicznie zmieniających się wymagań nabywców - np. rosnącą popularność jedzenia i codziennych towarów zamawianych przez internet. Gwałtownie przybywa tu klientów, którzy oczekują dostawy tego samego dnia, a nawet w ciągu godziny. Jednocześnie coraz więcej ludzi żyje w miastach - do 2030 roku tereny zurbanizowane ma zamieszkiwać ponad 2/3 światowej populacji. Nie ma wątpliwości, że już wkrótce rosnące wymagania transportowe będzie trzeba spełniać szybciej i efektywniej, a przede wszystkim w sposób przyjazny dla środowiska.

 

Elektryczne studium "Vision Van" - innowacyjna dostawa od drzwi do drzwi

Mercedes-Benz Vans prezentuje fascynujące, zintegrowane rozwiązanie odpowiadające nowym potrzebom klientów - to studium auta użytkowego Vision Van, jeden z elementów strategii adVANce. Elektryczny pojazd łączy szereg innowacyjnych technologii pomocnych przy realizowaniu dostaw w obszarach miejskich i podmiejskich. To pierwszy na świecie samochód użytkowy w pełni cyfrowo połączony z ludźmi oraz powiązanymi procesami, począwszy od centrum dystrybucji aż do odbiorcy. Co więcej, jako pierwszy tego rodzaju pojazd dysponuje on całkowicie zautomatyzowaną przestrzenią ładunkową oraz zintegrowanymi dronami dostawczymi. Przykładowo, jeśli dostawca paczki zatrzyma swój wóz w dzielnicy mieszkalnej, dostawa przesyłek będzie mogła odbyć się nie tylko osobiście, ale i autonomicznie, drogą powietrzną - nawet gdy adresatów nie będzie w domu. Ułatwia to pracę kuriera, skraca czas dostawy i oferuje klientom zupełnie nowe możliwości, takie jak odbiór paczki tego samego dnia, o ustalonej godzinie. Mercedes-Benz Vans przewiduje, że wykorzystanie Vision Vana pozwoli zwiększyć efektywność pracy w ostatniej fazie dostawy nawet o 50%. Pojazd wyposażono w napęd elektryczny o mocy 75 kW, a jego zasięg - zależnie od zastosowań - waha się od 80 do 270 km bezemisyjnej jazdy.

 

"Vision Van to nasza wizja przyszłej generacji aut dostawczych: inteligentne technologie automatyzacji łączą wszystkie czynności, od ładowania i transportu aż po doręczenie do odbiorcy. Ułatwia to pracę kurierowi i znacznie skraca czas oczekiwania klienta" - dodaje Volker Mornihinweg.

 

"Dysponując napędem elektrycznym, Vision Van porusza się nie tylko bezemisyjnie, ale i niemal bezgłośnie. Dzięki temu może być użytkowany nawet wtedy, gdy obowiązują ograniczenia ruchu, np. dla nocnych dostaw w dzielnicach mieszkalnych. Pozwala to naszym nabywcom oferować niedostępne wcześniej usługi".

Więcej z kategorii Technika

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole