Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Specjaliści z Hanoweru od aut dostawczych przygotowali wyjątkowo smakowity kąsek dla miłośników Volkswagena na dorocznym zlocie nad jeziorem Wörthersee w Austrii – T1 Race Taxi napędzany jest silnikiem o mocy 530 KM (390 kW) i przybywa na zlot prosto z toru wyścigowego. Fani będą mogli także podziwiać najnowszą odsłonę modelu Transporter w specjalnej wersji „Generation Six”.

 



Jeśli stanąć przed busem Volkswagena przygotowanym przez Freda Bernharda, Szwajcara zajmującego się budową samochodowych nadwozi, i dokładniej przyjrzeć się temu niepozornemu modelowi, człowiek zada sobie z pewnością pytanie, czym kierował się konstruktor tego modelu. Usłyszysz wtedy jasną i szybką odpowiedź: „To było dla mnie wyzwanie zawodowe. Chciałem sprawdzić, gdzie w mojej branży leżą granice tego, co fizycznie możliwe”. Efekt robi piorunujące wrażenie - podrdzewiałego VW Busa T1 z 1962 r. Bernhard zamienił w ciągu sześciu lat w cacko, w którym nie tylko zdołał zamontować chłodzony powietrzem sześciocylindrowy silnik oraz układy kierowniczy i hamulcowy przejęte z Porsche 993 Bi-turbo, ale też sprawić, by potężna moc jednostki napędowej i jej maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 757 Nm trafiły, za pośrednictwem sześciobiegowej mechanicznej przekładni z modelu 996 GT3, na trzyszprychowe wyścigowe koła firmy BBS z oponami w rozmiarze 285/30/18. To, że taka kombinacja świetnie nadaje się na tor widać choćby po stosunku masy tego auta do mocy silnika. Dzięki zastosowaniu włókna węglowego T1 Race Taxi waży tylko 1500 kg, co oznacza, że na każde 3,8 kg masy pojazdu przypada jeden kilowat mocy – taką wartością szczycą się samochody typowo sportowe. Tu mamy do czynienia z wyścigową bagażówką.



Kolejną premierą marki Volkswagen Samochody Użytkowe nad Wörthersee jest czerwono-biały model specjalny „Generation SIX”. Stworzono go na bazie Multivana Comfortline, nowej, szóstej generacji. Jego wyposażenie wzbogacają przyciemniane szyby, LED-owe reflektory i lampy tylne, światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów i seryjny pakiet ozdobnych, chromowanych elementów. Na listę wyposażenia dodatkowego wpisano ponadto dwukolorowe nadwozie (do dyspozycji są cztery zestawienia kolorystyczne wraz z dopasowanymi do nich elementami ozdobnymi na tablicy rozdzielczej) oraz 18-calowe koła ze stopów metali lekkich „Disc” utrzymane w stylu retro i dostępne w dwóch kolorach. Bardzo bogaty jest także zestaw elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. Parkowanie ułatwia system Parkpilot, jest też asystent zmiany pasa ruchu Side Assist, aktywny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) – wszystkie montowane seryjnie, podobnie jak najnowszej generacji system radiowy Composition Media. Przyjemny klimat we wnętrzu zapewniają podgrzewane fotele i automatyczna klimatyzacja Climatronic. Fotele pokryte dwukolorową alcantarą, wielofunkcyjna kierownica oraz dźwignia zmiany biegów z ozdobnymi szwami, a także dywaniki z tkaniny z obrzeżem w kontrastowym kolorze nawiązują do barw nadwozia. Wyposażony w zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia (DCC) oraz silnik osiągający do 204 KM (150 kW) jest najbardziej sportowym Multivanem, jaki kiedykolwiek powstał.

Więcej z kategorii Tuning

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole