Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Autor: Łukasz Piwowar

 

 

Mieliśmy przyjemność gościć na prezentacji nowej odsłony flagowej limuzyny Audi . Audi A8 zostało zmodernizowane. Zresztą za każdym razem, gdy Audi wprowadza innowacyjne rozwiązania pojawiają się one w modelu A8.  W tej kwestii włodarze z Ingolstadt nie różnią się od konkurencji.

Największą zaletą dużej limuzyny jest lżejsza konstrukcja. Ciężar własny Audi A8 3.0 TFSI quattro ze standardowym rozstawem osi to tylko 1830kg. Inżynierowie pośpieszyli od razu z informacją, że jest to najlepszy wynik wśród konkurentów z napędem na cztery koła. Wpływa na to w głównej mierze karoseria ważąca 231kg - wykonana z aliminium konstrukcja ASF ( Audi  Space Frame). A8 jest również większa od konkurencji . Jest długa na 5,14m, szeroka na 1,95m, z rozstawem osi 2,99m( zwiększony o 13cm) i wysoka na 1,46m.  Bagażnik ma pojemność 520l, choć nie wiem czy jest to parametr, na który zwracają klienci. Moją uwagę od razu zwróciło podkreślenie sylwetki poprzez mocniej zarysowane kontury zarówno w przypadku zderzaka jak i osłony chłodnicy Singleframe.  Na życzenie klient może wyposażyć w innowacyjne diodowe reflektory Matrix LED. A8 w każdej wersji silnikowej posiada układ wydechowy składający się z dwóch dużych końcówek w kształcie trapezu.

Wnętrze samochodu jest eleganckie i nienagannie urządzone. W każdym calu widać wysoką jakość ręcznego wykonania. Dodatkowo każdy klient ma możliwość indywidualnego skonfigurowania auta pod własne wymagania. Wiadomo, że klienci decydujący się na nabycie tego modelu posiadają wyjątkowy gust, który mogą podkreślić  indywidualnymi dodatkami w programie Audi exclusive.

Audi A8 wystartuje z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma silnikami diesla. Są to: jednostka 3.0 TFSI o mocy 228 kW (310 KM) doładowana sprężarką, jednostka V8 Biturbo 4.0 TFSI o mocy 320 kW (435 KM), wysoce efektywny motor 3.0 TDI o mocy 190 kW (258 KM) oraz silnik 4.2 TDI o mocy 283 kW (385 KM) i momencie obrotowym 850 Nm.

Uzupełnieniem klasycznego wariantu Audi A8 są trzy inne modele. Audi A8 hybrid (dostępne także w wersji wydłużonej), wyposażone w silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny, generuje moc systemową 180 kW (245 KM), przekazywaną na przednie koła za pomocą zmodyfikowanej automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy, umieszczony z tyłu pojazdu, umożliwia osiągnięcie wyłącznie na napędzie elektrycznym maksymalnej prędkości 100 km/h lub pokonanie odcinka trzech kilometrów ze stałą prędkością 60 km/h. Średnio, Audi A8 hybrid zużywa na 100 km jedynie 6,3 l paliwa (147 g CO2 na km).

 

       

 

Ceny Audi A8 zaczynają się od 360.000 zł z 3.0 litrowym dieslem najdroższa wersja bazowa to wersja Lang z 4.0 litrowym silnikiem benzynowym w cenie 471.800 zł. W obu przypadkach mówimy o wersjach bazowych .  

Wszystkie walory na pewno sumienie i dokładnie opiszemy w teście redakcyjnym na który już teraz zapraszamy!

 

 

 

 

źródło: auto-strefa.pl
Wszelkie kopiowanie bez zgody zabronione!

Więcej z kategorii Prezentacje

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole