Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

 

 

Nazwa Quattro to kultowa i jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek napędu na cztery koła. Aby nikt o nim nie zapomniał, Audi zorganizowało event Audi Quattro Experience, aby pokazać jak doskonały jest to rodzaj napędu.

 

Tym razem do dyspozycji oddana nam najnowsze wcielenie Audi A4 w odmianie Avant. W okolicach Stadionu Narodowego w Warszawie mogliśmy sprawdzić jak spisuje się napęd Quattro w tym modelu. Pod maską A4 pracował 2 – litrowy diesel o mocy 190 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 400 Nm.

 

Za przeniesienie całej mocy na asfalt odpowiadała 7 – biegowa skrzynia S-Tronic wraz ze świetnym napędem Quattro, który w przypadku nowej A4 jest realizowany za pomocą mechanizmu różnicowego Torsen. Samo auto, z racji posiadania silników umieszczonych wzdłużnie, zostało skonstruowane w oparciu o modularną płytę podłogową MLB, dzięki czemu udało się zrzucić nieco kilogramów i powiększyć ilość miejsca dla pasażerów podróżujących wewnątrz.

 

 

Samo wnętrze wpasowuje się w obecny styl Audi. Jest ono bardzo minimalistyczne i wykonane z bardzo dobrych jakościowo materiałów. Nie zabrakło tu oczywiście charakterystycznego już dla najnowszych modeli tego producenta ponad 12 calowego ekranu, zastępującego klasyczny zestaw zegarów. Dzięki niemu dostajemy sporo opcji konfiguracji i tak naprawdę możemy zapomnieć o centralnym wyświetlaczu z systemem MMI, który wymaga chwili nauki i przyzwyczajenia.

 

W tylnej części kabiny oddano w ręce pasażerów całkiem sporą ilość miejsca, jednak nie ma się czemu dziwić. Nowe A4 jest największym samochodem w swoim segmencie. Pod elektrycznie unoszoną klapą bagażnika ukryto 505 litrów, które w prosty i wygodny sposób możemy załadować wakacyjnymi bagażami.

 

 

W drodze na wymarzone wakacje docenimy to jak komfortowym i wygodnym samochodem jest A4. Jeśli oczekujemy od samochodu zaangażowania i dawania frajdy z jazdy, to niestety ale musimy popatrzeć w stronę konkurencji. Audi odcina nas trochę od tego co dzieje się na drodze. Na pokładzie mamy masę elektronicznych asystentów dbających o nasze bezpieczeństwo w każdej sytuacji. Dzięki Audi Drive Select mamy możliwość przestawić cały układ napędowy w tryb Dynamic, jednak nie ma co liczyć na jakieś większe i bardziej odczuwalne efekty. W każdym trybie jazdy samochód przyspiesza równomiernie nie przeszkadzając pasażerom swoim dźwiękiem, a 7 – biegowa skrzynia S-Tronic dba o miękkie i niezauważalne zmiany poszczególnych przełożeń. Układ kierowniczy jest nieco sztuczny bez znaczenia w jakim trybie aktualnie jesteśmy. To o co na pewno nie musimy się martwić to trakcja. Dzięki napędowi na wszystkie koła Quattro nawet w trudnych warunkach pogodowych, nie będziemy narzekać na uślizg któregokolwiek z kół. Podczas wakacyjnych wypraw docenimy również świetne wyciszenie kabiny i bardzo wygodne fotele.

 

Ceny A4 Avant zaczynają się od poziomu 139 100 złotych, jednak jak to bywa w przypadku marek premium za wszystkie dodatki przyjdzie nam trochę zapłacić. Za tak wyposażony egzemplarz, jak ten widoczny na zdjęciach, trzeba zapłacić aż 299 000 złotych. Czy warto? Jeśli szukamy wygodnego i przestronnego samochodu to A4 spełni się w tej roli na medal, jeśli jednak lubimy od czasu do czasu poczuć nieco więcej frajdy z jazdy to warto rzucić okiem na konkurencję. Można by rzec, że ten samochód jest tak idealny, że aż nudny.

 

Jakub Głąb

 

 

 

 

Więcej z kategorii Prezentacje

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole