Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Autor:   

Autor: Pawel Wyrwas

Korekta: Jakub Spurek

 

 

      

 

Prezentowany samochód przeznaczony jest zarówno dla amatorów i profesjonalistów. Znakomicie sprawdza się zarówno na drogach utwardzonych jak też na bezdrożach. Jest to idealny samochód dla osób lubiących spokojny tryb życia oraz tych, którzy lubią poszaleć.

Wygląd zewnętrzny

Auto ma dwa oblicza – spokojne i stateczne oraz agresywne. Przypomina raz misia - podczas zimowego snu, drugi raz podczas poszukiwania jedzenia. Strach budzą zupełnie jak w bajce o Czerwonym Kapturku „ wielkie oczy” oraz… wlot powietrza. Nadają one całej sylwetce drapieżny wygląd. Całość stanowi pewnego rodzaju mieszankę temperamentów.

 

       

 

Ale koniec tych bajek. Pora na przedstawienie najważniejszych cech decydujących o sukcesie tego modelu.

Przede wszystkim jest to masywna konstrukcja. Dzięki niej pojazd idealnie pokonuje drogi i bezdroża. Drugim elementem mającym wpływa na wygląd są koła. Odpowiednio dobrane felgi i opony nadają sportowego charakteru. Umieszczona pomiędzy kołami podpórka ułatwiająca wsiadanie do pojazdu przypomina miniaturowej wielkości skrzydła.

Auto kryje w sobie także coś niezwykłego. Jest to dach, który uwaga! W tym modelu może być… szklany. Docenią to przede wszystkim miłośnicy przyrody oraz melomani, którzy chcą, aby ich muzykę usłyszał cały świat..

Po kilku słowach pozytywnych przyszedł czas na słowa krytyczne. Moim zdaniem elementem niepasującym do tego samochodu jest jego tył. Tylna klapa bagażnika kojarzy się ze starym samochodem kombi. Nie występują tutaj takie krągłości jak w przedniej części pojazdu. Być może przyczyna leży w źle dobranej wycieraczce szyby tylnej, która mogła by być troszkę większa.

Za co więc tył BMW można pochwalić? Głównie za podwójny chromowany wydech. W połączeniu z tylnym spojlerem poprawia to nieco wygląd, jednak do zadziorności i agresywności jak ma to miejsce w części przedniej daleka droga….

Wniosek ogólny: przód agresywny, acz stonowany; tył za bardzo klasyczny, brak charakteru sportowego.

 

 

Wygląd wewnętrzny

Po prostu szok… jak z powiedzenia „fura, skóra i komóra”… Poraża wręcz ilość i jakość (!) skóry w tym samochodzie. I do tego ten zapach… jest to przeżycie niesamowite, które wprawia potencjalnego użytkownika w stan euforii, którą potęgują drewniane listwy z szlachetnych odmian drewna. Zejdźmy jednak na ziemię i przyjrzyjmy się kokpitowi pojazdu. Duża i co najważniejsze czytelna deska rozdzielcza. Na desce tylko prędkościomierz, obrotomierz, poziom paliwa i temperatura płynów. Mi jednak czegoś tu brakuje.

Kierownica. Jak przystało na tą markę, wykonana została z wysokiej jakości materiałów. Jest duża i obszyta skórą, co wpływa dodatkowo na komfort jazdy. Wygodnie ułożone przyciski sterujące różnymi funkcjami to kolejny atut kierownicy.

 

         

 

Kolejny element - komputer pokładowy. Przy wysuniętym ekranie z lekka przypomina schowanego w zaroślach świstaka. Plus za prostą obsługę i czytelny ekran.

Ważnym elementem przedniej części kokpitu samochodu jest radio i panel sterowania. Jak dla mnie zagęszczenie guzików jest za duże, co użytkownikom nie obytym z techniką mogą przysporzyć nieco problemów. Oprócz przełączników i pokręteł znajdziemy wyświetlacz wskazujący temperaturę i poziom głośności. Ów element mógłby zostać umieszczony nieco wyżej. Dodatkowo znajdziemy sterowanie klimatyzacją. Dobrze umieszczony został schowek.
Przestronność i wygoda to podstawowe atuty tego modelu.

 

     

 

Silnik i układ kierowniczy

Do wyboru mamy aż 6 jednostki napędowe o mocach odpowiednio: 150, 177, 218, 272 i 286KM.
Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrymi osiągami
Jednostka, która jest przedmiotem naszego testu przypadnie do gustu szczególnie miłośnikiem jazdy „z pazurem. Dzięki tak potężnej mocy możliwe jest uzyskanie 100 km/h po zaledwie 8,9s, co jak na tak duży i ciężki samochód jest wynikiem rewelacyjnym.

Jeżeli chodzi o właściwości jezdne testowany model naszpikowany jest elektroniką. Ułatwia ona i usprawnia jazdę. Do zamontowanych systemów zaliczyć możemy system zapobiegający utracie przyczepności (Cornering Brake Control). Działa na zasadzie regulacji siły hamowania każdego z kół. Działa niezależnie od układu ABS.

Drugim ważnym urządzeniem odpowiedzialnym za kontrolę trakcji jest system ograniczający prędkość przy zjeździe ze stromych zbocz. Zastosowanie układu nie wymaga ciągłego trzymania nogi na pedale hamulca. Prędkość pojazdu zmieniać można za pomocą pedału gazu lub przycisków + i – położonych nie kierownicy.

 

         

 

Bezpieczeństwo

Nawet najlepiej wyposażony samochód nie będzie zapewniał pewnej jazdy, bez zastosowania funkcji poprawiających bezpieczeństwo podróżnych. BMW x3 spełnia najsurowsze wymogi bezpieczeństwa. Wyposażony jest w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki oraz powietrzne kurtyny i specjalne pasy bezpieczeństwa. Dodatkowym atutem jest specjalnie wzmacniana karoseria Samochód uzyskał 4 z 5 możliwych do uzyskania gwiazdek w testach zderzeniowych EURO NCAP.

 

Podsumowanie

Dobry samochód przeznaczony zarówno do spokojnej, jak też bardziej dynamicznej jazdy. Wysoki komfort, bezpieczeństwo i wygląd to jego podstawowe atuty. Wadą może być trochę zbyt wygórowana (jak na samochody tej klasy) cena – od 158800 zł.

Krótko mówiąc: niemiecka precyzja, niemiecka technologia, niemiecka cena.

 

 

Dane techniczne BMW X3 xDrive20d
Silnik turbodiesel
Cylindry / zawory 4/4
Pojemność 1995 cm³
Moc maksymalna 130 kW (177 KM), 4000 obr/min
Maks. moment obrotowy 350 Nm, 1750 - 3000 obr/min
Skrzynia biegów automatyczna, 6 biegowa
Zbiornik paliwa 67 l
Ilość drzwi/miejsc 5/5
Wymiary (dł./szer./wys.) 4569 x 1853 x 1987 mm
Masa własna/ładowność 1815kg / 525kg
Spalanie: miasto/trasa/średnie 8,2 / 5,5 / 6,5
Emisja CO2 172 g/km
Prędkość maksymalna 206 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Cena wersji podstawowej 158 800 zł
Cena wersji testowej 185 786 zł

 

 

źródło: auto-strefa.pl
Wszelkie kopiowanie bez zgody zabronione!

Więcej z kategorii Samochody nowe

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole