Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Autor:   

Autor: Michał Turkowski

Zdjęcia: Michał Karpiński

 

 

 

Nadszedł w końcu długo oczekiwany dzień, w którym nasza redakcja miała dostać do testów auto, które jak mówią „marzy się każdemu”. Był to wtorek około godziny 9 dojechaliśmy na miejsce, w salonie miła Pani z recepcji oznajmiła iż samochód jest już gotowy tylko trzeba podpisać umowę. Nic mi innego nie pozostało; podpisałem się gdzie trzeba dostałem dokumenty i usłyszałem że samochód zaraz zostanie wyprowadzony i będzie czekał pod salonem…

…nagle spoglądając na parking przez duże okna ukazuje się biały, lśniący, potężny samochód na dużych kołach. Udajemy się na parking dostajemy kluczyki i samochód marzeń jest nasz…

 

 

Pierwsze spojrzenie na Audi Q7

Przód jest bardzo agresywny i potężny, pomiędzy dużymi, diodowymi reflektorami znajduje się masywna osłona chłodnicy singleframe z pionowymi chromowanymi listwami. Przednie reflektory halogenowe wyposażone są w elektryczną regulację zasięgu, światła do jazdy dziennej oraz kierunkowskazy LED w zderzakach wraz z zintegrowanymi światłami postojowymi. Kierowcę w trakcie jazdy nocnej wspiera adaptive light, który pełni funkcje doświetlania zakrętów (reflektory obracają się zgodnie z kierunkiem skrętu kierownicy). Podczas podróży nocnych bardzo przydaje się Asystent świateł drogowych, który rozpoznaje światło reflektorów pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka, światła tylne samochodów poprzedzających jak i tablice miejscowości. W zależności od sytuacji na drodze system włącza lub wyłącza światła drogowe. Trzeba tu też nadmienić iż biała bestia „obuta” została w 21-calowe felgi ze stopów metali lekkich. Po zapoznaniu się z zewnętrznym wyglądem liczącej ponad 5-cio metrowej długości i niemal 2-u metrowej szerokości Q7-ki czas otworzyć drzwi i wsiąść do środka.

 

 

W środku…

… zastajemy precyzje, funkcjonalność oraz dynamizm czystych linii elegancji. Środek Audi wykonany jest z najwyższej jakości materiałów oraz każdy element wykonany jest z bardzo wysoką precyzją i dbałością o każdy szczegół. Konsola środkowa podświetlana jest diodami LED, obramowania zegarów są ozdobione chromem, a całe wnętrze przepełnione jest drewnem z wyszukanych gatunków.

Fotel kierowcy, sterowany jest elektronicznie posiada również funkcję zapamiętywania położenia co jest bardzo przydatne gdy np. autem jeżdżą na zmianę mąż i żoną. W środku pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera znajduje się tunel, gdzie centralnie umieszczona jest dźwignia automatycznej skrzyni biegów, jak i pokrętło sterownia komputerem pokładowym oraz multimediów w postaci systemu MMI (Multi Media Interface). System ten zapewnie pełną kontrolę nad wszystkimi funkcjami pojazdu. Wszystkie dane wyświetlane są na kolorowym ekranie o przekątnej 7-cali. Nad odpowiednim klimatem we wnętrzu czuwa cały czas 4-strefowa klimatyzacja.

 

              

 

Rozglądając się po wnętrzu można się w nim zakochać. Boczki drzwi są podświetlane oraz pokryte Alcantarą, dach jest przeszklony 3-częściowy z elektryczną regulacją otwarcia i uniesienia przedniej części dachu. Dla osób podróżujących w drugim rzędzie Audi przygotowało niespodziankę. W zagłówkach przednich siedzeń umieszczone są dwa kolorowe monitory o przekątnej 6,5 cala na których pasażerowie siedzący z tyłu mogą oglądać TV bądź też nagrane na DVD filmy.

Dla tych, którzy cenią sobie dobry sprzęt Car Audio producent też przygotował niespodziankę. Testowane Audi zostało wyposażone w system nagłaśniający Bang & Olufsen obejmujący wzmacniacz 14-kanałowy oraz 14 głośników zakończonych aluminiowymi frontami o łącznej mocy 1000W, w tym głośnik centralny i 2 automatycznie wysuwane soczewki akustyczne w desce rozdzielczej. Ponadto we wnęce koła zapasowego umieszczono subwoofer o bardzo potężnym brzmieniu.

 

       

 

Po zapoznaniu się z samochodem czas odjechać spod salonu. Zapinam więc pasy wciskam hamulec i okrągły przycisk z napisem „START”, (do uruchomienia maszyny nie potrzeba kluczyka gdyż została wykorzystana opcja, która nazywa się "Inteligentny" kluczyk, pozwalająca nam na nie wyciąganie go nawet z kieszeni),po chwili uruchamia się wysokoprężna V6-ka o pojemności 3-litrów oraz mocy 240 KM posiadająca moment obrotowy w wysokości 550Nm i rozpędzająca nasze Audi do pierwszej setki tylko w 8,5s.

Parę słów o jednostce napędowej

Ten innowacyjny, wysokoprężny silnik 3,0 TDI Clean Diesel jest wyposażony poza katalizatorem i filtrem cząstek stałych w coś, co żadne z innych aut do tej pory nie posiadało. Chodzi tu o dodatkowy katalizator oraz zbiornik z roztworem AdBlue, który rozkłada szkodliwe tlenki azotu na wodę i azot. Ta nowa technika w połączeniu z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi oraz z wysokowydajnym układem recyrkulacji obniża znacznie emisję tlenków azotu. Tym samym Audi Q7 z silnikiem Clean Diesel spełnia wymogi normy Euro 6, która jak wiadomo będzie obowiązywała dopiero od 2014r.

 

       

 

A teraz komu w drogę temu czas! Przesuwamy dźwignię w pozycję „D” i ruszamy w trasę

Lekko wciskając pedał gazu ruszamy ważącym ponad 2350kg Audi. Za zmianę biegów odpowiada automatyczna 6-cio stopniowa skrzynia biegów TIPTRONIC. Jest ona wyposażona w dynamiczny program zmiany biegów DSP oraz program do jazdy sportowej dla kierowców, którzy lubią sobie trochę poszaleć. Audi Q7 dodatkowo ma zamontowany stały napęd na cztery koła (quattro) z dynamicznie rozdzielonym momentem napędowym i automatycznie blokującym centralny mechanizm różnicowy. Testowany samochód wyposażony został dodatkowo w adaptive air suspenion czyli elektronicznie regulowane zawieszenie pneumatyczne z automatycznym dostosowującym się układem amortyzatorów dla wszystkich czterech kół. Mamy do wyboru cztery tryby zawieszenia automatic, comfort, dynamic oraz lift.

Gdy mówimy o jeździe trzeba wspomnieć ile te auto pali i jak często będziemy odwiedzali stację paliw. Jeżeli samochód będzie się poruszał w warunkach miejskich musimy przygotować się, że komputer pokaże nam spalanie w granicach 14-15l. na 100km. Podczas naszego testu gdzie samochód był używany w cyklu mieszanym komputer pokazał spalanie około 12l. /100km. Oczywiście jeśli będziemy chcieli poszaleć musimy się liczyć, że te wartości wzrosną i to o parę jednostek. Audi Q7 wyposażone jest w zbiornik paliwa do którego zmieścimy 100 litrów oleju napędowego.

Bezpieczeństwo w Q7-ce

Nad naszym bezpieczeństwem czuwa bardzo wiele systemów m.in. ABS, EBV, ASR, EDS czy ESP. Audi zostało wyposażone również w czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne w oparciach przednich siedzeń. Ponadto o nasze bezpieczeństwo dba system kurtyn powietrznych, który chroni wszystkich pasażerów przed uderzeniem bocznym. Podczas jazdy na autostradzie bądź też na drodze szybkiego ruchu możemy włączyć system adaptive cruise control, który będzie kontrolował naszą jazdę. Jest to tempomat z automatyczną regulacją odległości pomiędzy pojazdami - samoczynnie przyspiesza i hamuje. System ten rozpoznaje i utrzymuje za pomocą czujników radaru wcześniej ustaloną przez nas odległość do pojazdu jadącego przed nami i ostrzega kierowcę przed zagrożeniem kolizją z autem poprzedzającym.

 

       

 

Po drodze postanowiłem zajechać na małe zakupy…

…podjeżdżam załadowanym wózkiem pod nasz samochód naciskam guzik, a klapa podnosi się automatycznie do góry, co ciekawe lampy tylne są z nią zintegrowane. Nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem miejsca na nasze zakupy, gdyż Audi nie stawia żadnych ograniczeń. Za drugim rzędem siedzeń mamy do dyspozycji 775 litrów wolnej przestrzeni, natomiast w wersji 7-mio miejscowej przestrzeń ta zmniejsza się do 330 litrów. Jeśli przyjdzie nam jednak przewieść coś naprawdę dużego, mamy możliwość powiększenia bagażnika nawet do 2035 litrów poprzez złożenie tylnych siedzeń. Co ciekawe dzięki pneumatycznemu zawieszeniu możemy obniżyć próg załadunkowy naciskając odpowiedni przycisk w bagażniku. Po załadowaniu bagażnika naciskamy przycisk w klapie i zostaje ona automatycznie zamknięta.

A teraz czas zdradzić ile kosztuje ten luksus i czemu tak drogo. Testowane Audi Q7, którym miałem przyjemność jeździć warte było ponad pół miliona złotych!! Mogę powiedzieć jeszcze, że wartość modelu podstawowego - 248 000zł została dwukrotnie przewyższona przez wyposażenie które posiadała nasza testówka. Za każde „cacko” i urozmaicenie trzeba słono dopłacać m.in.:

lakier biały, perłowy dopłata 5190 zł, dach szklany panoramiczny dopłata 10 660 zł, zawieszenie pneumatyczne dopłata 14 460 zł, asystent parkowania z kamerą cofania dopłata 7090 zł, diodowe oświetlenie wnętrza dopłata 1730 zł, "inteligentny" kluczyk dopłata 5760 zł, podsufitka pokryta alcantarą dopłata 8380 zł, obręcze ze stopu metali lekkich, 21-calowe z oponami 295/35 R21 dopłata 15 680 zł, system nagłaśniający Bang & Olufsen dopłata 34 560 zł, pakiet "Comfort" zawierający: (reflektory biksenonowe, klimatyzacja automatyczna, 4-strefowa, ogrzewanie foteli przednich), wspomaganie unoszenia i opuszczania pokrywy bagażnika elektrycznie, dopłata 23 730 zł, pakiet skórzany "Advanced" dopłata 34 500 zł zawierający obszycie skórą: ( konsoli środkowej, podparcia i klamek w drzwiach, obudowy tablicy przyrządów, deski rozdzielczej), kierownica wielofunkcyjna dopłata 1280 zł, telewizja z odtwarzaczem DVD dopłata 6060 zł, aktywny tempomat dopłata 9450 zł.

To tylko nieliczne dodatki wyposażenia, w które było wyposażone testowane Audi.

Prezentowane Audi Q7 jest flagowym modelem tej marki. Sportowa stylistyka i prężny silnik daje nam prawdziwą satysfakcje z jazdy tym autem. Producenci Audi oferują nam najwyższy komfort oraz przestronne wnętrze, a co za tym idzie bardzo duża cenę zakupu, co według mnie jest największym minusem.

 

 

Dane techniczne Audi Q7 3.0 TDI Clean Diesel
Silnik turbodiesel, V6 , 24 zaw.
Typ zasilania paliwem wtrysk bezpośredni Common Rail
Pojemność 2976 cm³
Moc maksymalna 176 kW (240 KM), 4000 obr/min
Maks. moment obrotowy 550 Nm, 2000 obr/min
Skrzynia biegów automatyczna, 6 biegowa
Zbiornik paliwa 100 l
Napęd 4x4
Wymiary (dł./szer./wys.) 5089 x 1983 x 1737 mm
Masa własna / ładowność 2350 / 855 kg
Pojemność bagażnika 775 l
Spalanie: miasto/trasa/średnie  11,2 / 7,6 / 8,9 (średnia testu: 12)
Emisja CO2 234 g/km
Prędkość maksymalna 210 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Cena wersji podstawowej 248 000 zł
Cena wersji testowej 505 960 zł

 

 

źródło: auto-strefa.pl
Wszelkie kopiowanie bez zgody zabronione!

Więcej z kategorii Samochody nowe

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole