Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Autor:   

 

 

Mając na myśli sedana klasy Premium, pierwsze co człowiek myśli to o Audi, Mercedesie lub BMW. A przecież są jeszcze inne kraje niż Niemcy. Bardzo dobrą alternatywą dla takiego myślenia jest kierunek azjatycki i przykładowo Infiniti z modelem Q50!

 

Luksusowa marka Nissana od paru miesięcy prowadzi dość agresywną ekspansję na Europę odmładzając swoje modele. Tworzy też nowe auta i technologię sprawdzającą się na starym kontynencie. Najlepszym przykładem jest właśnie testowe Q50, które mieliśmy do dyspozycji z mocnym silnikiem benzynowym. W alternatywie są jeszcze jednostka dieslowa i hybryda.

 

Słowo Infiniti oznacza nieskończoność i linie Q50 dowodzą temu hasłu. Pozioma ósemka trafnie odwzorowuje nadwozie tej mini-limuzyny. Karoseria Q50 nie jest kanciasta tylko opływowa, dzięki czemu auto nawet stojąc wygląda dynamicznie.

 

 

Najwięcej, pod względem estetycznym, dzieję się z przodu auta, gdzie przetłoczeni sięgają od zderzak aż do przedniej szyby. Razem ze sporym grillem i agresywnymi reflektorami Infiniti Q50 straszy kierowców widzących je w lusterku wstecznym. Oczywiście na twarzy Q50 nie zabrakło LEDów do jazdy dziennej, których poziome paski są bardzo dyskretne, lecz wciśnięte trochę na siłę.

 

 

  

Nasz testowy egzemplarz pokryty został bordowym kolorem, stał na 19-calowych felgach, a gdzieniegdzie pojawiły się chromowane listwy. Z tyłu natomiast zaskoczyć mogą nas 2 końcówki rur wydechowych, które z 2-litrowego motoru benzynowego wypuszczają niski i dostojny dźwięk.

 

Może on być czasem przerwany piskiem tylnych opon, ponieważ 211 KM przeniesione za pomocą 7-biegowego automatu (dwusprzęgłowy) często pozwolą zerwać trakcję, a dzięki w pełni wyłączalnym ESP zadowolą również amatorów łapania much boczną szybą. Połączenia dobrej skrzyni biegów (przyjemnie przeciąga zmianę biegu przy przyspieszaniu) z mocny silnikiem benzynowym gwarantuje też niezłe osiągi. Bo jak inaczej nazwać 245 km/w prędkości maksymalnej lub sprintu do setki w 7,2 sekundy?

 

 

Turbodoładowany motor to jednak niejedyny fun w tym aucie. Infiniti Q50, jak na Azjatów przystało, jest nafaszerowane elektroniką. Widać ją już po otwarciu drzwi ale po kolei. To czego nie widać to innowacyjne połączenie kierownicy z kołami za pomocą elektroniki. Direct Adaptive Steering powoduje, że autem kieruje się pewnie, aczkolwiek inaczej. Żadne drganie nie jest przenoszone na kierownicę. Zauważalna na niej jest jednak zmiana trybu jazdy. Opór jaki stawia wieniec w trybie Sport jest dużo większy niż w trybie Normal. Oczywiście oprócz wspomagania zmieniają się też ustawienia silnika i skrzyni biegów. Na marginesie dodam, że uszkodzenie DAS nie powoduje wjechania w drzewo, tylko awaryjne połączenie mechaniczne drążka kierowniczego z kołami.

 

A jeśli mówimy już o ewentualnym wypadku, nie sposób pominąć drugiego ciekawego systemu bezpieczeństwa zamontowanego w Infiniti. Tarcza to system, który monitoruje okolicę auta, awaryjnie hamując, ostrzegając o zmianie pasa, czy ewentualnych samochodach w martwym polu. Ostatnio przy okazji testu Golfa mówiłem o aucie autonomicznym – tu jest podobnie, ponieważ Q50 posiadała aktywny tempomat hamujący samochód nawet do zera.

 

To nawet nie połowa elektronicznych gadżetów przygotowanych przez azjatyckich inżynierów. Q50 jest bardzo nowoczesne, ponieważ posiada dwa wielkie wyświetlacze multimedialne (jeden z nich płaski niczym tablet). Infinity inTouch umożliwia zesparowanie auta z aplikacją w komórce, dzięki czemu sprawdzimy na nim kalendarz, maila, a nawet facebooka. Dla konserwatystów z menu można korzystać również za pomocą joysticka (a’la i-Drive) na konsoli centralnej lub przyciskami z kierownicy. Podsumowując brzmi to może nazbyt skomplikowanie, ale każdy sposób jest skuteczny więc to kwestia własnego wyboru.

 

 

System multimedialny skrywa w sobie, owszem standardowe funkcje jak radio, Bluetooth, nawigację, odtwarzacz CD/MP3 lub dane z komputera pokładowego lub ustawienia samochodu, ale również ciekawostki niezwykłe. Przykładowo elektronicznie regulowaną kierownicę i foteli (nawet boczki oparć) lub ściągacz pasów, które po rozpięciu zwijają się same. Po zgaszeniu silnika maksymalnie odsuwa się fotel oraz kierownica, dzięki czemu nawet potężni kierowcy wsiądą i wysiądą z bajeczną łatwością.

 

Jeśli chodzi o samo miejsce w środku Infiniti Q50 to jest go naprawdę sporo. Dzięki rozstawowi osi równemu 2,85 metra w środku nie zabraknie przestrzeni dla każdej z 4 osób. Będą podróżować one komfortowo nawet przez kilkaset kilometrów non stop. To zasługa niezłego zawieszenia oraz materiałów najwyższej jakości (skóra, miękkie plastiki) oraz bogatego wyposażenia. Nie przeszkodzi w tym nawet bagażnik, ponieważ 500 litrów jego pojemności schowa wszystkie bagaże oraz drobiazgi.

 

Okiem przedsiębiorcy

Spory jest również bak w Infiniti Q50. Pojemność 80 litrów to lekki ewenement w tej klasie. Dzięki temu na jednym tankowaniu przejedziemy około 700-900 km w zależności od naszej jazdy, ponieważ motor ten średnio spala 10-11 litrów. Nie jest to mało, ale w trasie te wartości mogą zejść o 2 litry. W mieście niestety, Infiniti Q50 potrafi pożreć nawet nieszczęsną trzynastkę. Jednakże dla kogoś kto wyda za te cuda technika prawie 200 tysięcy złotych nie powinno być to jakąś przeszkodą. Bazowo użytkownik może zaoszczędzić około 50 tysięcy złotych.

 

 

Biorąc pod uwagę to co oferuje Infiniti względem niemieckiej konkurencji widać małą przepaść. Poza tym posiadanie Q50 będzie na pewno większym wyróżnikiem niż BMW lub Mercedes kumpla z innej korporacji. Nie nazwałbym go jakimś egzotykiem, aczkolwiek jeżdżąc nim czułem się dostojnie i wyjątkowo. Ponadto Infiniti ma dwie twarze: spokojnego wirtuoza oraz młodego sportowca, więc tylko od Ciebie zależy kim akurat chcesz być!

 

Konrad Stopa

 

Kopiowanie bez zgody autora i auto-strefa.p zabronione

 

 

Więcej z kategorii Samochody nowe

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole