Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Autor:   

 

 

Próba zaistnienia na rynku samochodów kompaktowych zawsze wiąże się z ryzykiem. Każda marka kreuje własne podejście do projektowania takich samochodów. Kompakty muszą być jak najbardziej uniwersalne, a jednocześnie przebić się przez gąszcz propozycji konkurencji oferując nowoczesny i cieszący oko wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny. Z własną filozofią wyszła również Mazda inspirując się naturalnym sposobem poruszania się zwierząt i tworząc unikalny sposób kreowania pojazdów KODO.

 



Wystarczy pierwszy rzut oka na Mazdę 3 aby dostrzec wyjątkowość przyjętej filozofii. Zwierzęce spojrzenie przednich reflektorów, dynamiczne przetłoczenia na masce płynnie przechodzące na przednie drzwi, delikatnie pochylony dach i krótki, gwałtownie zakończony tył. Wszystko razem stanowi estetyczną, miłą dla oka całość. Podwójna rura wydechowa delikatnie podkreśla piękno tkwiące w symetrii a zastosowane 18 calowe felgi po prostu wyglądają świetnie.  We wnętrzu zastosowano delikatne nawiązanie do zewnętrznych przetłoczeń na boczkach drzwiowych i  poświęcono sporo miejsca na konsolę centralną. Niestety sprawia to, że pomimo dość dużych gabarytów pojazdu (rozstaw osi 270cm) jest w nim dość ciasno. Nie zmienia to faktu, że podróżowanie dla pasażerów średniego wzrostu nadal powinno być komfortowe. Miejsca na tylnej kanapie są równie wygodne choć fotele mogłyby być lepiej wyprofilowane. Poróżowaniu z tyłu może towarzyszyć wrażenie zsuwania się. Dodatkowo otwory drzwiowe są małe przez co wsiadanie i wysiadanie jest utrudnione. Wnętrze jest solidnie wykończone. Użyty materiał na boczkach drzwiowych sprawia dobre wrażenie zarówno wizualne jak i przy dotyku. Pojemność bagażnika wynosi 364 litry co spokojnie wystarczy przy normalnym użytkowaniu. Może okazać się jednak zbyt mała dla osób myślących o podróżowaniu z duża ilością bagażu. Niestety materiał użyty do wykończenia bagażnika pozostawia wiele do życzenia. Tyle obicie siedzeń jest źle spasowane i pomarszczone. Jest to największa bolączka wizualna samochodu.

 



W wersji  SkyPassion postawiono na bogatsze wyposażenie. Samochód oferuje wiele systemów mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa, takich jak: poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe), układy rozdziału i awaryjnego hamowania, ostrzeganie o pojazdach znajdujących się w martwym polu i niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Po lewej stronie pulpitu kierowcy znajdziemy przyciski którymi możemy wyłączyć lub włączyć te systemy oraz wszystkich asystentów wspomagających jazdę. Na wyposażeniu znalazły się również funkcje wypływające na komfort jazdy: klimatyzacja dwustrefową, czujniki parkowania, tempomat, podgrzewane fotele, przyciemniane szyby, porty USB i odtwarzacz CD.

 

        



Samo prowadzenie pojazdu jest bardzo przyjemne. Fotel zapewnia odpowiedni komfort choć mógłyby być inaczej wyprofilowany. Skóra jest miła w dotyku lecz zbyt śliska. Na mocniejszych zakrętach fotel nie trzyma kierowcy w miejscu tak jak byśmy tego chcieli. Kierownica (dość duża) pewnie leży w dłoni ach i dobrze się z nią współpracuje. Na wprost usytuowano duży obrotomierz i mniejszy prędkościomierz. Dzięki systemowi head-up możliwe jest wyświetlanie prędkości przed oczami. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla tych którzy często ją kontrolują ale na pewno nie będzie wykorzystywane przez tych którzy jeżdżą bardziej na wyczucie. Kontrolowanie komputera pokładowego jest łatwe i nie rozprasza podczas jazdy. Programowanie jest intuicyjne i nie wymaga zagłębiania się w instrukcję choć zajmuje dłuższą chwilę. Dość kłopotliwe może się tylko stać ustawianie stacji radiowych. Wersja 2.0 165KM osiąga 100km w 8,2 sekundy co jest przyzwoitym wynikiem, a maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. Niskie zawieszenie sprawia, że samochód nie nadaje się do jazdy po drogach gruntowych. Nieuniknione jest ciągłe zahaczanie zderzakiem podczas pokonywania głębszych dołów. Mniejsze nierówności nawierzchni nie odbijają się negatywnie na komfort jazdy. Pojazd jest zdecydowanie stworzony do dróg miejskich i ruchu po trasie. Szczególnie dobrze sprawdza się w pierwszym przypadku dzięki doskonale zaprojektowanej sześciostopniowej skrzyni biegów i układowi jezdnemu. Układ ten pozwalana na delikatne i naprawdę przyjemne pokonywanie częstych zakrętów. Krótki lewarek pozwala na delikatne wrzucanie biegów i nie wymaga skupiania się na dokładnym dociskaniu sprzęgła. Wszystko odbywa się płynnie i nie ma żadnych obaw czy pożądany bieg zaskoczy.  Spalanie w warunkach miejskich to ok. 7,5 litra na każde 100 kilometrów. Na trasach szybkiego ruchu gdzie prędkość utrzymuje się w granicach około  110 km/h to spalanie wyniesie 8,8 litra.

 

                             



Mazda 3 to dobry wybór dla osób ceniących sobie komfort prowadzenia i wygląd pojazdu. Nie jest to jednak samochód dla osób z dużą rodziną bądź tych którzy chcieliby wybrać się w dalszą podróż. Pomimo kilku wad auto jest warte polecenia i swojej ceny. Za wersję SkyPassion zapłacimy od 90 tysięcy złotych mając gwarancję solidności jaką oferują pojazdy spod marki Mazda oraz szeroką gamę nowinek zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy.

 

 

 

Kopiowanie bez zgody autora i auto-strefa.pl zabronione

Więcej z kategorii Samochody nowe

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole