Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Samochody nowe

Jakiś czas temu testowałem Alfę MiTo w wersji Distinctive, już wtedy przypadła mi do gustu. „Włosi od zawsze potrafili tworzyć piękne choć niekoniecznie niezawodne samochody. To dzięki nim nasze drogi nie wyglądają ponuro i monotonnie. Mało tego, potrafią oni również tworzyć auta dające radość z jazdy, a w samochodach właśnie to kochamy”. Skoro tak było przy „zwykłej” wersji Distinctive to pomyślcie, co musi czuć kierowca zasiadający za kierownicą topowej wersji MiTo - Quadrifoglio Verde. Zapraszam na test.

Więcej…
 

Nadeszła pora na nieco odświeżony, ale jednak klasyk. Trudno wyobrazić sobie firmę Renault bez Clio w ofercie. Odkąd autko zostało zaprezentowane pierwszy raz nieprzerwanie cieszy się popularnością. O jego uznaniu świadczy chociażby to, że już dwa razy przyznano mu nagrodę samochodu roku. Nowe Clio jest kolejnym krokiem naprzód. Tym razem znacznie dłuższym niż w przypadku wcześniejszych zmieniających się generacji i raczej w niczym nie przypomina już swojego pierwowzoru, lub chociażby bezpośredniego poprzednika.

Więcej…
 

Ford długo czekał z wprowadzeniem najmocniejszej odmiany Fiesty sygnowanej oznaczeniem ST. Najmniejszy z „gorących” modeli Forda od razu po wejściu na rynek został surowo przywitany przez równie świeże, a zarazem bardziej oryginalne Clio R.S. Choć mam zamiar przytoczyć dziś kilka porównań do wspomnianego Renault, skupię się jednak przede wszystkim na tym, czym zaskoczyła, a w czym nie do końca przypadła mi do gustu 182-konna wersja Fiesty.

Więcej…
 

Skoda Rapid wjechała dość głośno na nasz rynek. Od razu zaczęły się porównania do większej i droższej Octavii, które sklasyfikowały mniejszego z liftbacków jako jej „tańszą alternatywę”. Mianem tym Rapid jest określany do dziś, czemu nie powinniśmy się dziwić – samochód oferuje podobne właściwości jezdne, niemal równie dużą ilość przestrzeni we wnętrzu, niewiele mniejszy bagażnik i podobny design zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Na czym więc polega różnica pomiędzy członkami tej samej rodziny?

Więcej…
 

Choć w wielu kwestiach na tle innych narodów wielokrotnie wypadamy raczej przeciętnie, często daleko w tyle, czasem na czele (choć tutaj najczęściej w negatywnym ujęciu), to jednak nikt nie zarzuci nam, że nie jesteśmy stereotypowi. W stereotypowym podejściu do praktycznie wszystkiego śmiało można powiedzieć, że jesteśmy jeśli nie liderami, to przynajmniej w samej czołówce. I jak nasz biedny stereotypowy naród odnieść ma się do czegoś, co jeszcze w fazie koncepcyjnej łamało wszelkie stereotypy?

Więcej…
 

Choć w wielu kwestiach na tle innych narodów wielokrotnie wypadamy raczej przeciętnie, często daleko w tyle, czasem na czele (choć tutaj najczęściej w negatywnym ujęciu), to jednak nikt nie zarzuci nam, że nie jesteśmy stereotypowi. W stereotypowym podejściu do praktycznie wszystkiego śmiało można powiedzieć, że jesteśmy jeśli nie liderami, to przynajmniej w samej czołówce. I jak nasz biedny stereotypowy naród odnieść ma się do czegoś, co jeszcze w fazie koncepcyjnej łamało wszelkie stereotypy?

Więcej…
 

O dzieleniu się pomysłami pisałem już wielokrotnie. Tym razem będzie podobnie. Choć w wypadku testowanego dziś samochodu o żadnej paranoi, histerii, czy teorii spiskowej nie może być mowy. Mercedes Citan to w pełni legalnie nabyte i zmodyfikowane Renault Kangoo.

Więcej…
 

Kolejny raz potwierdziła się reguła, że Polaka poznasz wszędzie z daleka. Miałem ostatnio przyjemność wspinać się na Śnieżkę. W środku sezonu turystycznego oczywiście na szlaku trudno było narzekać na nudę. Śnieżka znajduje się w takim miejscu, że jest atrakcją nie tylko dla Polaków. Chętnie zdobywają ją również Niemcy oraz Czesi...

Więcej…
 

Następca, młodszy brat, czy jak kto woli potomek Samuraia w niemal niezmienionej formie jest z nami już od 1998 roku. Przez 15 lat produkcji głównymi zmianami, jakich doświadczył, było przeprojektowanie deski rozdzielczej oraz zastąpienie dźwigni sterującej układem napędowym przyciskami na konsoli środkowej. Samochód przechodził dwa delikatne faceliftingi, benzynowa jednostka o pojemności 1.3 została zastąpiona inną, o nieco większej mocy, do gamy dorzucano 1,5-litrowego diesla, a na końcu i tak wycofano go ze sprzedaży.

Więcej…
 

Pisałem ostatnio o coraz większej unifikacji, o wymianie pomysłów i rozwiązań stylistyczno-technologicznych. Niestety, jak widać po testowanym dzisiaj samochodzie ciężko jest o tym nie pisać, choć w głowie zaczyna już świtać jakże modna ostatnio teoria spiskowa...

Więcej…
 


Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole