Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Zdjęcia: internet

 

 

 

Dla każdej, popularnej marki ważnym miejscem jest segment B. Są różne sposoby, by tam zaistnieć. Jedni wybierają styl, inni niską cenę. Hiszpanie postanowili jednak iść innym torem. Ich priorytetem było stworzenie samochodu po prostu solidnego. Cel został osiągnięty, a we wszystkim pomogła niemiecka technologia.

Zewnątrz i wewnątrz

Seat Ibiza drugiej generacji to samochód wciąż atrakcyjny. Nie możemy mówić o finezyjnych kształtach, jednakże prosta sylwetka wydaje się ponadczasowa. Odpowiednie proporcje oraz zadziorna tylna część nadwozia dodają charakteru małemu „Hiszpanowi”.  Wnętrze auta okazuje się zaskakująco duże. Bez problemu podróżować w nim będą cztery dorosłe osoby. Na pochwałę zasługują również siedziska. Bardzo łatwo znaleźć optymalną pozycję, a ich szerokość zadowoli nawet pasażerów lubiących fast food. Natomiast kokpit ma tyle samo wad co zalet. Zacznijmy od tych drugich. Jego „dizajn” jest przyjemny dla oka, a w wersjach z bogatszym wyposażeniem możemy spotkać duży wyświetlacz klimatyzacji i skórzaną kierownicę. Niestety, są też rzeczy, o których istnieniu nikt nie wyrazi się w sposób pozytywny. Należą do nich w szczególności plastiki. Są twarde i bardzo łatwo się rysują. Najsłabszym punktem okazują się klamki, które nagminnie pękają. Wszystko dobre, co się dobrze kończy. A Ibiza kończy się bagażnikiem, który optycznie wydaje się większy, niż jest w rzeczywistości (250l). Ponadto, otwór załadunkowy jest duży, co ułatwia przewożenie dużych przedmiotów.

Silniki benzynowe

Gama jednostek napędowych jest bardzo szeroka. Choć nie wszystkie silniki zasługują na uwagę. Zacznijmy od wersji benzynowych. Stawkę otwiera silnik 1,0 (od 58 KM do 68 KM), należący do tej gorszej grupy. Dzieje się tak, ponieważ jego mała moc nie oznacza niskiego spalania. Ponadto, musi nieźle się napocić, by wprawić Ibizę w ruch. Dużo lepiej sprawuje się silnik 1,4 o mocy 75 KM. Sprawniej napędza auto i mniej pali. Na uwagę zasługuje także jednostka 1,6 (101 KM), choć na rynku wtórnym jest niewiele egzemplarzy z tym silnikiem pod maską. Dla fanów mocnych wrażeń Seat przygotował wersję Cupra. Pod maską sportowej odmiany pracuje motor 1,8 T o mocy 156 KM. Pozwala on na rozpędzenie samochodu do pierwszej setki w niecałe 8 sekund, a wskazówka zatrzymuje się na niespełna 220 km/h.

 

              

 

Diesle

Ibiza II oferowana była z trzema dieslami. Pierwszy z nich, 1,9 SDI to jednostka znana każdemu, kto interesuje się motoryzacją. Choć, krzyczy, kaszle i obudzi każdego ze śpiących sąsiadów jest silnikiem praktycznie niezniszczalnym. O elastyczności nie ma mowy, ale o niezawodności można mówić w nieskończoność. Kolejnym silnikiem jest nowocześniejszy 1,9 TDI o mocy 90 koni mechanicznych. Wśród diesli jest to optymalny wybór – niskie spalanie, wystarczająca elastyczność i osiągi. Ostatni silnik to również 1,9 TDI, lecz w wersji 110-konnej. Jest również godny polecenia, choć należy liczyć się z nieco większymi kosztami eksploatacji.

Awaryjność

Najmłodsze Ibizy II mają już 9 lat. Zrozumiały jest więc fakt, iż wiele elementów ulega próbie czasu. Silnik 1,4 borykał się z pękającą linką sprzęgła. Mocniejsza odmiana silnika 1,9 TDI miewa problemy z zacierającym się ramieniem sterowania łopatkami turbiny. Jeśli chodzi o drobne usterki, spowodowane są one kiepską jakością niektórych elementów. Należą do nich wspomniane wcześniej pękające klamki. Trzeba także wspomnieć o tulejach wycieraczek, które często się zacierają. We wnętrzu możemy mieć również namiastkę dyskoteki. Powodem bywa gasnący panel radia i centralny wyświetlacz. Do najbardziej drażniących usterek należy zaliczyć centralny zamek, który czasem uniemożliwia nam wejście do własnego samochodu.

Godny polecenia?

Jak najbardziej. Nie ma aut bez wad, o czym nie trzeba wspominać w 10-letnich egzemplarzach Ibizy. Jednak dzięki pokrewieństwu z VW wszystkie części są dostępne od zaraz w każdym sklepie samochodowym. Trzeba uważać również na Panów w czarnych kominiarkach, gdyż 1,9 TDI to nadal najpopularniejszy silnik w naszym kraju.

 

 

źródło: auto-strefa.pl
Wszelkie kopiowanie bez zgody zabronione!

Więcej z kategorii Samochody używane

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole