Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Zdjęcia: internet

 

 

 

Peugeot w swojej historii miał wiele udanych modeli. Auta francuskiej marki zawsze cechował wysoki poziom komfortu. Większość z nich, niestety, borykało się z ogólną trwałością- głównym powodem była skomplikowana elektronika. W tym wypadku, wyjątkiem potwierdzającym regułę jest model 406 - przedstawiciel klasy średniej, którego na naszym rynku doceniło wielu użytkowników dróg, w tym taksówkarze.

Delikatna elegancja plus komfort

Sylwetka auta może się podobać do dziś. W wersjach sedan i kombi dominują spójne linie i łagodne kształty, które mają w sobie dozę elegancji. Natomiast, popisem stylistycznym jest model coupe, zaprojektowany przez studio Pininfariny, najwolniej starzejący się z całej trójki. We wnętrzu można poczuć się bardzo komfortowo. Duże wygodne fotele, przeważnie obite welurem (po liftingu), nawet po wielu latach wyglądają dobrze. Na tylnej kanapie, zdaje się być więcej miejsca niż w przypadku następcy- modelu 407- dzięki czemu wygodnie usiądą nawet wysokie osoby. Konsola środkowa nie ma w sobie wiele fantazji pod względem stylistycznym. Jakość jej wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń. Plastiki są wysokiej jakości, w szczególności w wersjach po modernizacji. Wyposażenie Peugeota bardzo często przewyższa to, co oferują rywale. Wspomniana już welurowa tapicerka, czy climatronic, komputer pokładowy i elektryka to bardzo częsty widok w tym aucie. Samochód ma typowe francuskie zawieszenie, pozwalające na zachowanie dużego komfortu podróżowania. Niestety, dzieje się to kosztem precyzji prowadzenia, gdzie 406 oddaje podium niemieckim rywalom. Mimo miękkiego zestrojenia, podwozie auta nie wymusza podpierania się na zakrętach lusterkami, choć ma wyraźne tendencje do podsterowności.

 

                   

 

Który silnik wybrać?

Samochody z przed liftingu były napędzane nieco inną gamą silnikową. Wśród nich polecamy największego woła roboczego- diesla 1,9TD, który nie ma nic wspólnego z kulturą i dynamiką, ale jego niezawodność jest na bardzo dobrym poziomie, a prosta konstrukcja umożliwia tanie naprawy i serwisowanie. Z „benzyniaków“ godny polecenia jest motor 2- litrowy o mocy 132KM. Zapewnia on przyzwoitą trwałość i dobre osiągi. Mankamentem może okazać się spalanie, które przeważnie przekracza 10l na 100km. W autach po modernizacji znajdziemy nowsze jednostki. Wykazują się one lepszą dynamiką, wyższą kulturą i nowszymi rozwiązaniami. Niestety, nie idzie to w parze z większą trwałością. Najpopularniejszym silnikiem w całej gamie jest 2.0 HDi o mocy 110 koni mechanicznych. Jest to złoty środek między mocą a ekonomią. Jednostka zapewnia przyzwoite osiągi, które łączą się ze spalaniem w granicach 7l/100km, co jest bardzo dobrym wynikiem. Wyróżnia się również dobrą elastycznością. Spośród jednostek benzynowych warto wspomnieć o 3- litrowym motorze. Do 1999r. miał on 190 koni, później 207. Zapewnia on najlepszą dynamikę z całej gamy (8 sekund do setki), jednakże wiąże się to z wysokim średnim spalaniem- 12l to nic trudnego do osiągnięcia.

Typowe problemy

Starsze silniki borykają się z niewielką liczbą problemów. Odradzamy silnik 2.1 TD, który okazał się nieudaną konstrukcją pod każdym względem. Wspomniany wcześniej 1.9 TD nie ma słabych punktów pod względem awaryjności, choć biorąc pod uwagę wiekowość i przebiegi jakie mógł pokonać należy przygotować się na (tanie, bo tanie) naprawy. Benzynowy 2- litrowy motor miewa kłopoty z silniczkiem krokowym wolnych obrotów (koszt naprawy to około 400zł). W autach z przed 1999 roku zdarzają się awarie rozruszników. Z drażniących, małych usterek należy wspomnieć o zawieszających się wskazówkach zegarów. W nowszym konstrukcjach najdelikatniejsze są właśnie silniki 2.0 HDi. Nie akceptują one słabszej jakości paliwa, które skutecznie zanieczyszcza wtryski (cena ok. 2000zł)  Zdarzają się awarie koła dwumasowego (cena nowego ok. 2,5 tys zł) oraz wrażliwy filtr cząsteczek stałych (FAP), często ulegający awarii (naprawa ok. 600zł, nowy filtr ok. 1,5 tys zł). W 3- litrowej, benzynowej jednostce problematyczne bywają cewki zapłonowe. Zawieszenie jest dość trwałe, choć trzeba liczyć się z szybkim zużyciem łączników stabilizatora i drążków zbieżności. Na pochwałę zasługuje dobrze zabezpieczona karoseria, która dzięki dokładnemu ocynkowaniu nie ma problemów z korozją. Opisywana gama silnikowa jest bardzo popularna na naszym rynku, co umożliwia wiele napraw poza autoryzowanym, drogim serwisem.

 

                   

 

Dobra alternatywa

Peugeot 406 to propozycja dla osób ceniących sobie wysoki komfort podróżowania. Może być skuteczną alternatywą dla niemieckich i japońskich modeli, dzięki stosunkowo wysokiej trwałości, wysokiego poziomu wyposażenia oraz niskiej cenie zakupu. Za samochód z początków produkcji trzeba przygotować kilka tysięcy. Najbardziej zadbane egzemplarze, z końca 2003r. to wydatek kilkunastu tysięcy. Za tą kwotę otrzymujemy bardzo praktyczne auto, które dobrze serwisowane przetrwa wiele lat.

 

 

źródło: auto-strefa.pl
Wszelkie kopiowanie bez zgody zabronione!

Więcej z kategorii Samochody używane

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole